1

Onderwerp: Botercreme zonder vocht. Marianne?

Binnenkort wil ik me eens wagen aan een taart met slagroom- of bavaroisvulling, dus een taart die echt in de koelkast moet. Nu vertelde Marianne hier op het forum dat zij nooit last heeft van "zwetend" marsepein wanneer zij haar taart in de koelkast zet.  Zij dacht dat het kwam door het gebruik van botercreme zonder vocht.

Maar Marianne: Welk recept gebruik jij daarvoor? Dat half boter, half poedersuiker-recept van "hiernaast"? Of heb je de mix van de webshop en voeg je daar gewoon geen vocht aan toe?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: Botercreme zonder vocht. Marianne?

Ik gebruik inderdaad het recept van "hiernaast" (Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

't kan natuurlijk ook aan mariannes koelkast liggen, er zijn er die vochtig zijn en andere zeer droog :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Ja, dat scheel volgens mij echt heel veel. :s
Mijn voreige koelkast was super, daar bleef alles goed droog in, met of zonder door en wat voor botercreme ik ook gebruikte.
Bij mijn nieuwe drijft alles bijna de koelkast uit. :( Dat word wat van de zomer. Nu is mijn bijkeuken bijna een vriezer dus voor nu zit ik nog gebakken. ;)

5

Zie het topic van Mac voor mijn tip over taart in de koelkast!! :)

Groetjes Evelien

6

En in het kader van over een tijdje zoeken en vinden:
Dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=3955 en dan post #6 :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag