1

Onderwerp: fondant laten drogen

hoi,

ik wil graag een strik gaan maken, genoeg How To Do voorbeelden gezien dus dat is het probleem niet . maar nu lees ik wel dat je de lussen moet laten drogen, prima maar moet dat gewoon zo zonder af te dekken met iets.
nu ben ik een aantal weekjes bezig en het gaat lekker, al aardig besmet haha.
maar als jullie een taart af hebben en deze past niet in een taartdoos (bv prinsessen taart )hoe dekken jullie die dan af of kun je het zo laten staan . gisteren mijn eerste prinsessentaart gemaakt en afgedekt met plastfolie. wel goed niet goed ?
en hoe vervoeren jullie hoge ( stapel ) taarten. heb dacht wel eens gelezen van iemand die het gewoon in zijn achterbak zet maar zijn er nog andere tips.
hoor graag van jullie.
silvia

2 Laatst bewerkt door witje75 (18-11-2008 12:48)

Re: fondant laten drogen

Bij action verkopen ze nu plastic taartdozen van 12 cm. hoog. Voor maar €4,00.
En prinsessetaart zou ik gewoon laten staan, zeker als je hem niet hoeft te vervoeren.
De strik kan je onafgedekt laten drogen, ben je erg bang voor stof, dan kan je er een grote zeef, of vliegennet overheen leggen, die natuurlijk niet de strik aan mag raken.

3

Ik leg zoiets altijd te drogen onder een bakpapier of een stolp.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

bedankt meiden, heb gelezen van de aktie bij Aktion maar helaas geen Aktion in Noorwegen anders zeker gehaald, snik.
inderdaad is de zeef of vliegennet ( 3 stuks liggen ) een goed idee.

bedankt voor de tip