1

Onderwerp: betekenissen

Hoi alle taartvrienden,
Hele leuke site waar je echt veel kan leren. Ik kom zoveel woorden tegen dat ik gegeven moment ook niet weet wat ze allemaal inhouden.
Ik wilde graag weten wat de volgende woorden eigenlijk inhouden:
glazuur
sugarpaste
fondant
sugarcraft
Alvast bedankt.
Gr. Oema

2

Re: betekenissen

In de zoekfunctie(of google) intikken en veel veel veel lezen dan kom je er allemaal wel achter.
Kijk ook eens bij recepten dan gaat het ook al duidelijker zijn.
Veel plezier ermee.

groetjes

Karen

3

Om je toch wat tijd uit te sparen.... Hier een paar betekenissen. (maar wat Karen zegt, ik heb ook alles geleerd via de zoekfunktie, die is echt goud waard. :) )

Glazuur is poedersuiker aangemaakt met water. Dat blijft zacht.
Of met eiwit of eititpoeder. Dat word hard. Daar kun je b.v. de vlinders maken die o.a, in mijn album op diverse taarten zitten.

Sugarpaste is suikerpasta. Oftewel eigenlijk fondant.
En fondant is dan weer net zo iets al marsepein alleen zonder de amandelen er in. Dat smaakt meer naar suiker dus en is wit.
Sugercraft is eigenlijk de engelse benaming voor het verwerken van suiker. Dus eigenlijk wat we hier allemaal doen.
Succes als je een poging gaat ondernemen. :)

4

Je hebt helemaal gelijk Wendy.;-)
(Mijn gedacht erachter was gewoon, dan weet je nog niet helemaal wat het juist doet of wat je ermee kan.
En het leek mij moeilijk om dat in 1,2,3 uit te leggen.)

Maar uw uitleg was beknopt en helder!

groetjes

Karen

5

Mijn dank aan Karen en Wendy
Als er zulke intelligente dames op de forum zijn, hoef ik geen  gebruik meer te maken van de zoekmachine. Het is heel duidelijk verklaart.
Groetjes en ik wens jullie alvast prettige kerstdagen,
Oema

6

Hallo Wendy,
Ik heb naar jouw taarten gekeken. Ze zien er prachtig uit. En wat kan je nettjes schrijven. Ik wilde je eigenlijk wat vragen als het mag. Die roosjes op je bruidstaart
zijn die van lint(waarmee je meisjes haren strikt) gemaakt. En waarmee heb jij je taart bekleed?
Gr. Oema

7

Netjes schrijven is nou net niet een van mijn beste kanten. ;) :lol:
Ik denk dat je de letters bedoeld die gemaakt zijn met de tappids? (zie webshop)

Ik gebruik voor roosjes geen lint nee. Op een enkele lint na rondom mijn taart is alles eetbaar. Dus van fondant of marsepein.
De roosjes dus ook. Via de zoekfunktie (jawel, daar is ie weer!!!  :) ) Kun je er een goede uitleg van vinden.