1

Onderwerp: Help tijdgebrek

Volgende week is mijn neefje jarig, hij wordt dan 5. Ik wil graag een taart voor hem maken, maar heb volgende week echt geen tijd.
Nu wil ik deze week de taart maken en dan invriezen. Dit heb ik nog nooit gedaan, dus help!!!!
ik wil hem vullen met bonbonbloc mouse en bekleden met ganache
1) kan dat allebei ingevroren worden?
2) hoe moet die in de vriezer? doos, plastic zak of beide?
3) wanneer moet die dan uit de diepvries
4) ik wil van marsepein een cars tafereel maken, moet die er dan al op voor dat die de vriezer ingaat of als die eruit komt?

veel vragen en ik hoop dat jullie antwoorden hebben
alvast bedankt.

oja nog 1 vraagje: de mix voor botrecreme, kun je die gebruiken voor afsmeren? of is die eigenlijk alleen voor vullen?
Ik heb de ziekfunctie gebruikt, maar dan krijg je zoveel 'hits' dat ik door de bomen het bos niet meer zie

2

Re: Help tijdgebrek

Vraag 1 weet ik niet zo, heb ik nog nooit gedaan.

2) ik vries ze in de doos in.

3) dag van te voren haal ik hem eruit en zet hem in de koeling. Een uur voor je hem eet even uit de koeling kan hij ff zweten en opdrogen(maar dit is voornamelijk met fondant en marsepein. Aangezien jij ganache wil gebruiken, weet ik dit antwoord niet)

4) Ik zou het dan niet mee invriezen.

Ik smeer altijd af met botercreme 1 op 1. Zie recepten.  De mix word veelal alleen gebruikt om te vullen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Re: Help tijdgebrek

bedankt voor je reactie, helaas weet ik nu het antwoord op het invriezen met ganache bekleed nog niet