1

Onderwerp: Kneden marsepein

Ik vind het kneden van de marsepein zo zwaar als ik er kleurstof door heen doe. Ik gebruik alles van de webshop (wilton kleurstof). Hoe doen jullie dat?

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

2

Re: Kneden marsepein

Ik heb dat laatst ook voor het eerst gedaan en ik krijg er ook spierballen van. Viel me nog tegen. Ook heb ik zelf fondant gemaakt en daar moest ik ook zo veel kracht zetten. En dat terwijl ik twee keer per week in de sportschool train ;) , dus ik heb al " geoefend". Ben ook benieuwd of anderen dat ook hebben.

groetjes, Ageeth

3

Ik kneed het eerst in kleinere porties en dan voeg ik de porties samen tot 1 bal.

4

ik kneed maximaal 1 kg tegelijk. en doe dit op het aanrecht en duw dan met de palm van mijn hand alles door elkaar. Ik zie ook wel eens mensen dit tussen hun 2 handen in kneden, maar dat vindt ik geen werken en je kan dan niet genoeg kracht zetten

5

ik kneed het ook eerst in kleinere porties en daarna is het "warm" genoeg allemaal om het in 1x door elkaar te kneden zodat de kleuren gelijk worden.
En ik kneed inderdaad op het aanrecht en ga er soms wel echt met m'n hele gewicht ophangen hihi..

6

Ik doe het in 1 keer, maar het helpt wel als je het eerst even in de magnetron doet.
Dan wordt het wat warmer en zachter. Makkelijker te kneden dus.

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!

7

de tip van Marwa doe ik ook, en dat gaat prima :)

8

Als het erg veel is laat ik mijn man meekneden ;)

9

Marwa schreef:

Ik doe het in 1 keer, maar het helpt wel als je het eerst even in de magnetron doet.
Dan wordt het wat warmer en zachter. Makkelijker te kneden dus.

Hoe lang in de magnetron en dan op vol vermogen (=800 watt)?

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

10

Ik kleur toch wel vrij grote hoeveelheden tegelijk.
Die rol ik als een vrij dunne lap uit, dan de kleurstof erop verdelen, met een stukje marsepein die ik als kwast gebruik. De lap oprollen en met deegroller uitrollen.
En zo door, tot het de egale kleur heeft. Gaat bij mij sneller dan kleine stukjes met de hand.

11

Oke iedereen staat dus flink te 'sporten' !!! Ha ha, nou dan moet het maar zo.

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

12

sasba schreef:

Hoe lang in de magnetron en dan op vol vermogen (=800 watt)?

Ja, op vol vermogen, maar maar heel kort. Ik doe ongeveer een halve kilo ca. 10-15 seconden. Dan weer even goed doorkneden (de warmte komt van binnenuit) en eventueel nog een keertje 5 sec.

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!