1

Onderwerp: Drogen van de strik

Hallo,
ik wil voor het eerst een strik maken. Ik heb het een en ander al gelezen hoe het moet maar een ding is niet duidelijk. Ik vroeg mij af als de strik klaar is hoe je het dan kan laten drogen. Want de laatste lus zet je rechtop met twee rolletjes aan de zijkant zodat het kan drogen. Maar waar moet ik de taart dan drogen met de strik. Op de aanrecht of kan het gewoon in de ijskast. Want dan is mijn taart klaar. Maar ik had ook gelezen als je van warm naar koud gaat of andersom dat je strik kan gaan inzakken.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes

2

Re: Drogen van de strik

Je zet de strik niet in elkaar op de taart. Je maakt dus de strik. Taart gaan in de koeling. En als je de taart serveert zet je de strik erop. Hoeft de strik niet mee in de koeling.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hi Jolanda,
bedankt voor je berichtje. Duidelijk.
Groetjes

4

Kijk hier eens bij de how-to's Daar zie je hoe zo'n strik gemaakt wordt.

5

Ik ga van de week ook een eerste strik taart maken. Maar wil deze invriezen, is dat wel slim met een striktaart, of stort hij dan in tijdens ontdooien.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

6

Ik zou de strik gewoon onder een stolp bewaren en de taart invriezen.
Als je de taart nodig hebt, haal je hem uit de vriezer en laat je hem ontdooien en vlak voor serveren de strik erop doen.

Het mooie is dat je strik onder de stolp verder kan uitharden, dus dan wordt ie nog steviger!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

Hmmm, de taart gaat naar mijn tante en daar de vriezer in. Maar ik kijk wel anders toch geen strik. Hij wordt pas 22 dec aangesneden.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com