1

Onderwerp: doorschijnen ouwel en dikte pipinggel

Goeiemiddag dames,

Ik heb 2 vragen waarop ik het antwoord met de zoekfunctie niet kan vinden.

Heb weleens het een en ander gelezen over doorschijnen van ouwel op gekleurde fondant/marsepein, maar dan vooral icm rood of zwart.
Ik ga een taart maken in de kleur sky blue van Wilton. Achtergrond van de ouwelprint is wit. Zou ik met ook een dergelijk lichte kleur last van doorschijnen kunnen krijgen en zou ik dus de plaat op een extra stuk witte fondant moeten plakken? Of is dat niet nodig? Iemand ervaring hiermee?

En ik zit een beetje te pielen met de dikte van pipinggel. Moet dat zoiets worden als appelstroop om netjes op de plaat te smeren, of dunner ivm mogelijke klodders?

2

Re: doorschijnen ouwel en dikte pipinggel

Dan laat je de print gewoon op dikke ouwelvellen printen. Heb je z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik heb de print al liggen, de wens was er 1 van de hebshop. Dus die keuze heb ik niet (meer). Maar zo te lezen kan ik dus beter het zekere voor het onzekere nemen (waarbij ik er dan van uit ga dat de ouwelprints van de shop geen dikke(re) vellen zijn).

thanks.:)

4

Ik ken de prints van de hebshop niet. Dus ik weet niet of dat de enkele of de dubbel-dikke (officiele benaming) vellen zijn. Misschien kun je het de webshop vragen?
Je kan voor alle zekerheid natuurlijk altijd je print eerst op een dunne laag marsepein/fondat leggen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Yep, dat bedoelde ik, toch voor de zekerheid maar een laag witte fondant eronder.

Maar ik kan sowieso ook de shop nog even een mail sturen vanavond, had ik nog niet aan gedacht.