1

Onderwerp: Heating Core tip

Ik ben aan het experimenten geweest met IETS om mijn taarten zo mooi en egaal mogelijk te bakken. Een heating core is inderdaad de oplossing. En nu komt mijn (nou ja idee van mijn man) tip, gebruik een rvs beker (te koop bij de Hema dacht ik) en zet die, voor 2/3e gevuld met je cake beslag, in het midden van je cake en bakken maar. Niet vergeten je beker van binnen en van buiten in te vetten. Works like a charm!

2

Re: Heating Core tip

Dus de cake word dan niet bol?

Heb je een foto?

3

ik snap um niet helemaal volgens mij. maar dan heb je toch een gat als je de  beker eruit haalt? alleen het minicakeje wat in de beker zit vult toch niet het gat op wat nu in je taart zit?
ik snij gewoon een halve cm taart af van de boven of onderkant. is ie altijd mooi recht.

4

De cake wordt helemaal niet bol, hol of wat dan ook. Ik zal idd volgende keer een foto ervan maken, heb nu alleen een foto die ik al bekleed heb. De Hello Nina taart.

Je hebt dan idd een gat in je taart maar die vul je met de inhoud van je beker, die je bijna helemaal vol heb gemaakt met cake beslag en toen in de taart heb gedaan voor het bakken. Ik heb het al meerdere keren zo gedaan en de taart komt er perfect uit, niets af hoeven te snijden. Maar je kunt natuurlijk altijd recht snijden, alleen met deze manier is de taart zoiezo gaar in het midden, niet bol, of hol.

5

tot de volgende foto maar, ben heel erg benieuwd  :)

6

De beker vol 3 kwart, dan heb je de rest van de taart ook zo hoog?
Lijkt me dat je beker hoger is dan het bakblik.
En met expimimiteren, heb je ook gewoon een dikke spijker uitgeprobeerd?
Lijkt mij makkelijker, maar of het net zo goed werkt weet ik niet.

7

Flower nail lukt bij mij tot nu toe altijd perfect!

Zo'n ding:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/imag … l-no-7.jpg

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

De taart vul ik voor 2/3e, de beker iets meer, maar het maakt niet uit want van het stukje dat uit de beker komt kun je heel makkelijk, indien nodig, een stukje afsnijden. De beker is idd hoger dan het bakblik, ik heb wel mijn bakblik een hoge rand met bakpapier bekleed.

Nee ik heb geen dikker spijker geprobeerd. Doe ik nog wel een keer, maar ik ben gewoon zo tevreden over deze manier, ik heb nog nooit zo'n mooie egale taarten gehad hiervoor. En ik heb heel wat taarten gebakken, zoals de meesten hier.

9

Ik heb het eens met een spijker geprobeerd, maar die verdween meteen in het deeg.

Ik heb de spijker er maar uitgevist.

Dus ben benieuwd  naar het idee van monique :)

10

birgitta schreef:

Ik heb het eens met een spijker geprobeerd, maar die verdween meteen in het deeg.

Ik heb de spijker er maar uitgevist.

Dus ben benieuwd  naar het idee van monique :)

Ha, dat lijkt me niet echt de bedoeling he?