1

Onderwerp: Knetter gek word ik van dat ding

Ik heb een sugarcraft gun gekocht bij Taart & Trends want ik zag hoe geweldig die was in gebruik bij een demo. Nou bij mij niet. Ik word gek van dat ding. Wat ik ook doe, het blijft een gedoe, de gun wordt heel glibberig doordat je met glibberige massa's erin moet frotten, en bijvullen. Ik heb net op de site van Lindy Smith gekeken, die zegt doe een beetje kokend water bij je fondant, nou wat een blubber. Anderen zeggen alleen met marsepein gebruiken want die is vettig en glijdt vanzelf, dat gaat idd iets beter maar nog niet zo geweldig. TIPS ANYBODY????????

2

Re: Knetter gek word ik van dat ding

Ja hoor, even fondant/marsepein in de magnetron warm maken (heel kort!). Dan is het een eitje.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

of een beetje crisco erdoor kneden, werkt echt super!

4

geweldig, ga ik morgen proberen, want als ik het nu do en het lukt weer niet ben ik bang dat ik dat ding in de vuilnisbak gooi. Crisco erdoor heb ik geprobeerd, ik vond het iets beter gaan maar nog niet zo geweldig.

5 Laatst bewerkt door Adrienne (11-11-2008 21:13)

Heb ook een vraagje over de sugar gun ( ben er ook nog niet zo weg van, moet nog veel oefenen): Klopt het dat je dat zwarte "knopje" steeds naar beneden moet duwen als je geknepen hebt? Ik had eigenlijk verwacht dat die gewoon aangedrukt zou blijven, maar bij glijdt ie na elke knijp-actie weer terug omhoog! :grr:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Adrianne

bij mij gaat het zwarte knopje vanzelf mee naar beneden, denk dat het bij de jouwe dus niet helemaal goed gaat,

gr. karen

Groetjes Karen

7

kaatjewiebelaatje schreef:

Adrianne

bij mij gaat het zwarte knopje vanzelf mee naar beneden, denk dat het bij de jouwe dus niet helemaal goed gaat,

gr. karen

Aha! Dan ga ik toch maar eens contact opnemen met de webshop :Y

Groetjes, Adrienne

8

zie je, volgens mij gaat mijn zwarte knopje ook niet vanzelf (nou ja van dat ding bedoel ik). Morgen daar op letten als ik het weer ga proberen.

als je net je fondant of marsepein erin hebt gedaan, en discje en dop erop. Dan eerst 1 keer dat zwarte knopje naar beneden duwen, zodat alle fondant/marsepein bijelkaar zit. Verder hoef je daan niet meer aan te zitten.,

Als je dat wel steeds moet doen, dan zit waarschijnlijk dat hendeltje (dat kleine metalen dingetje, wat vast zit aan het rode handvat) niet boven de 4 (geloof 4...) metalen schijfjes. Dat hendeltje moet er echt boven zitten.

snappen jullie het???????

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

nee snap er niks van vind het echt een ...... ding bij mij slaat hij ook steeds door als jullie begrijpen wat ik bedoel dan druk ik en dan zit me hendel in eenkeer naar beneden zonder dat er maar wat fondant er uit komt. ik heb altijd pijn aaan me klauwe als ik dat ding heb gebruikt!

11

ik snap het. ik laat het straks nog weten of het lukt,

12

ik moest in het begin ook even wennen aan de gun. Met fondant lukte het mij helemaal niet ook niet met vet er doorheen.
Nu heb ik em met marsepein weer geprobeerd en dat werkt super. Goed doorkneden zodat ie lekker soepel is en dan er in doen. Dat zwarte knopje stevig nar beneden duwen zodat al het marsepein naar onder wordt geduwd.

13

Hallelujah. BEDANKT IEDEREEN VOOR JULLIE ADVIES. Het is gelukt!!!! Inderdaad, eventjes in de magnetron en dan gaat het prima. Mijn marsepein krijgt scheurtjes maar dat zou natuurlijk ook aan de samenstelling van de marsepein kunnen liggen. Met fondant ging het nu ook goed. Eindelijk. Ik vind alleen wel dat als ik een handje help door op het zwarte knopje te blijven duwen dat het er sneller uitkomt.

14

Ik heb'em ook, en ben er ook niet weg van...

Als je marsepein scheurtjes krijgt, dan moet je nog beter doorkneden, dacht ik...

Ik moet ook iedere keer die zwarte knop naar beneden duwen,
dan weer knijpen en dan weer die knop naar beneden duwen...vind hem helemaal niet leuk!

15

tipseytaartje schreef:

als je net je fondant of marsepein erin hebt gedaan, en discje en dop erop. Dan eerst 1 keer dat zwarte knopje naar beneden duwen, zodat alle fondant/marsepein bijelkaar zit. Verder hoef je daan niet meer aan te zitten.,

Als je dat wel steeds moet doen, dan zit waarschijnlijk dat hendeltje (dat kleine metalen dingetje, wat vast zit aan het rode handvat) niet boven de 4 (geloof 4...) metalen schijfjes. Dat hendeltje moet er echt boven zitten.

snappen jullie het???????

Snappen wel, maar dit is in mijn geval echt de reden niet. :nooo Ik heb het heel goed gecontroleerd ( door technische hubbie laten double-checken ;) ); alles zit absoluut op de goede plek, maar ik moet echt dat zwarte knopje steeds met de hand aanduwen. Ik ga maar eens met de webshop mailen... :(

Groetjes, Adrienne

Hier ook problemen,maar laatst een keer met marsepein geprobeerd en dat vloog eruit!!!!Maar als ik mmf erdoorheen probeer te duwen,ook al maak ik het zacht in de magnetron en heb er ook altijd crisco doorheen,heb zelfs als mijn tweede aangeschaft laatst op T&T,want ik dacht dat mijn eerste toch niet echt deugde!!!
Blijft een vervelend probleem!!

17

ben in iedere geval blij dat ik niet de enige ben. gedeelde smart etc. etc. Maar ik moet zeggen met de tips van iedereen gaat het een stuk makkelijker. Ik gooi het dus nog maar niet in de vuilnisbak

18

Ik ook niet hoor! Er zijn gewoon een aantal dingetjes die het mooist ( en toch ook gemakkelijkst ) gaan met het rotding ;)

Groetjes, Adrienne

19

Hmm ik moet ook wel vaak op het zwarte knopje duwen...

Groetjes Renske

20

ik heb er eigenlijk nooit geen problemen mee, werk met marsepein, knopje gaat automatisch mee naar beneden

21

ook ik ken bovengenoemde problemen niet, vind het juist super! Ooit heeft iemand een foto neergezet van hoe hij eruit zou moeten zien als je hem weer in elkaar zet, dat haakje op alle plaatjes dus.

lekker duurt het langst!

22

Het kan zijn, dat je gun aan de binnenkant vies wordt. Dat is normaal bij gebruik met fondant. Je moet hem dan ook af en toe uit elkaar schroeven en je onderdelen goed schoonmaken. Vooral in de schroefringen wil nog wel eens fondant of marsepein blijven plakken, ook aan de bovenkant. Als het niet goed schoon is, plakt ook je  druk gedeelte aan de randen vast, waardoor het steeds weer omhoog springt. Daardoor moet je het knopje dus steeds weer aandrukken. Mijn eerste tip is dus: kijk even goed in het ding en maak hem helemaal schoon.

Let op dat je de springveer en de ijzertjes bovenin laat zitten. Als je het toch per ongeluk los hebt, kijk dan goed naar het plaatje op de site hoe het weer in elkaar moet. Je drukgedeeltje (ijzeren puntje de bovenzijde) moet boven de ijzeren vierkantjes zitten. Let daar goed op.

Verder helpt goed doorkneden, even in de magnetron, wat trex erdoor allemaal wel om het wat soepeler te krijgen, maar nogmaals, als er restjes van vorige keer/keren inzitten, gaat het niet makkelijk. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

23

Dank je wel voor je duidelijke uitleg! Ik zal er extra op letten de volgende keer, en als ik toch nog problemen heb, neem ik wel even contact met je op, als dat goed is. :)

Groetjes, Adrienne

24

Het lukte bij mij al vanaf de eerste keer niet goed...
toen was hij nog helemaal niet uit elkaar geweest,
of fondant erin gehad...:s

25

Ik heb er eigenlijk ook nooit problemen mee gehad.
Goed doorkneden zodat je marsepein of fondant lekker soepel is, evt klein beetje crisco erdoor, mooi rolletje maken dat bijna precies past. Dan boel dichtschroeven, lichtjes aandrukken met het "zwarte knopje" zodat het evt beetje lucht eruit is en dan knijpen maar. Als je het rustig doet heb je m.i. ook minder kans op die scheurtjes. Bij een ronde sliert en kleine scheurtjes in je marsepein kun je de sliert altijd nog even voorzichtig rollen op je mat...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !