1

Onderwerp: Even wat anders dan biscuit

Hallo dames,

ik heb tot nu toe al mijn taarten gebakken van biscuit
maar ik vroeg mij dus af of er ook mensen zijn die geen biscuit gebruiken... ik vind zelf namelijk dat biscuit vrij zacht is en daarmee bedoel ik niet stevig genoeg om lekker mee te werken (bekleden enzo).  Daarnaast vind ik het zo standaard; heb er wel eens cacao doorheen gedaan maar toen ging de biscuit extra erg plakken (leek wel) en dan is het nog steeds niet stevig genoeg.

Hebben jullie tips voor andere recepten voor taarten om ook te bekleden etc. ? Iets wat steviger is, en even wat anders is dan de standaard biscuit? Heeft een van jullie wel eens cake gebruikt (van dr. Oetker bijv.) ? Was dat niet te droog ? (dat idee heb ik namelijk).

Alvast bedankt dames!

Groetjes,
Raffika

2

Re: Even wat anders dan biscuit

Je kunt het heel makkelijk met cake doen maar hou er rekening mee dat het ontzettend machtig wordt.

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

3

Gewone cake kan wel maar het is wel enorm zwaar en machtig daar kan een gemiddelt persoon geen hele punt van op..

4

ze hoeven toch ook geen hele punt?
Ik gebruik bijna alleen cake en vertel erbij dat het machtig is en dan snijd iedereen wel kleine stukjes.

5

Hmm dat lijkt me wel maar dat is inderdaad niet zo erg toch dan zeg je gewoon dat het machtig is. En zo kun je dus ook meer punten snijden uit een taart ;)

Rymke; jij vertelde op de workshop bloemen dat je fudge cake gebruikt, zou ik het recept daarvan mogen?

6 Laatst bewerkt door tjika (11-11-2008 19:00)

ik dacht dat het recept al bij de recepten staat.  Even checken....

yep http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11586
nog een aanvullende tip. De baktijd kan erg verschillen. Bij iets grotere vormen dan het recept noemt duurt het bij mij al gauw 5 kwartier. Hij is erg gevoelig voor instorten als hij nog niet helemaal gaar is. Ik doe hem altijd iets langer nadat ik denk dat hij gaar is.
Een dunnere laag beslag helpt ook goed. Dan bakt hij stukken beter.

7

Mijn taarten maak ik altijd van cake, en nog nooit klachten gehad dat het te machtig zou zijn! (mix voor fijne cake vind ik prima!)
Vaak vragen ze zelfs om een tweede stukje :P. In Engeland is cake als basis ook normaal!. Groot voordeel vind ik dat het nooit te droog is, en ook minder snel "oud" is. Je heb een dagje speling met decoreren.

Groetjes WendyK

8

tjika schreef:

ze hoeven toch ook geen hele punt?
Ik gebruik bijna alleen cake en vertel erbij dat het machtig is en dan snijd iedereen wel kleine stukjes.

Wel handig om even rekening mee te houden natuurlijk en te zeggen ;)