1

Onderwerp: Chocoladebiscuit

Mijn collega vroeg of ik voor haar dochtertje een megamindy taart wil maken. Haar dochtertje is gek op chocoladetaart. Nou heb ik dat nog nooit gemaakt omdat ik zelf geen chocolade lust. Ik weet het het is bijna niet te geloven, maar toch echt waar. Gebruiken jullie gewoon de mix voor chocolade biscuit uit de webshop? En welke vulling combineert lekker met chocolade biscuit?

Re: Chocoladebiscuit

Ik heb de mix nog niet gebruikt, maar wel chocoladebiscuit gemaakt. Dit door een deel van de mix te vervangen door cacao poeder. Exacte hoeveelheid weet ik even niet, ik heb het hier gevonden via de zoekfunctie.

Mijn taart heb ik toen gevuld met aardbeien/frambozen toetje van Mona, laagje chocolade en jam. Hij was erg lekker, zelfs mijn man vond hem heerlijk en geloof me, die is niet van de chocoladetaarten.

Succes

ps: oh ja, ik had met chocofondant bekleed :P

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

je vraag is effe te vroeg, heb vandaag net de mix besteld. Ik wil de taart met iets van mocca vullen, maar aardbeien of kersen jam combineert ook altijd heerlijk bij chocolade.

4

Bij de omschrijving van de biscuitmix staat ook hoe je er chocobiscuit van maakt:

tip: Voor een heerlijke chocolade biscuit 40gr. cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.

Ik heb een pak chocobiscuit liggen om uit te proberen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb de chocolade biscuit van de webshop gebruikt en die was erg lekker. Ik had het kapsel gevuld met bokkenpootjes-slagroom en dulce de leche. Het eerst was heerlijk en het twee paste er wel bij, maar ik vond het gewoon niet zo lekker. Ik wil nu een chocokapsel vullen met advocaatroom en nog iets (moet ik nog verzinnen). Maar voor een kindertaart is advocaat natuurlijk minder geschikt. ;)

groetjes, Ageeth

6

Kersen en slagroom is lekker of

banaan en caramel en slagroom of

tiramisu bavarios met een crispy chocolaagje of

witte ganache met frambozen...

En de bisquit mix is lekker choco achtig!

7

Gisteren heb ik toevallig een kapsel gemaakt van chocoladebiscuit, en is prima gelukt. Ik vul het vandaag met slagroom en kersenvlaai (of aarbeienvlaai) vulling.
Ik ben erg benieuwd hoe ie gaat smaken!!

8

Bedankt voor de tips. Ik ga de chocomix van de webshop bestellen.

Ik zie allerlei lekkere combi's en kan maar niet kiezen. Mijn man wil nu eindelijk wel eens een vulling met bokkepootjes proeven (ik heb hem helemaal lekker gemaakt door elke keer allerlei combi's voor te lezen). Dus die heb ik in huis, maar nu heb ik vanavond een chocoladebiscuit gbakken. Is dat een lekkere combi? Benieuwd naar jullie ervaren ervaringen.

Gr. Annemieke

10

Ik heb de chocobiscuit al vaker gebakken en iedereen is er hier dol op. Het smaakt echt naar chocola!
Ik ben zelf gek op slagroom en die combineert natuurlijk uitstekend met chocola. Met stukjes chocolade schaafsel, of iets minder caloriebom met kersen(vlaai). Maar de gewone botercreme extra past er ook goed tussen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

ik vervang gewoon  1 of 2 lepels biscuitmix door 1 of 2 lepels cacaopoeder.

Ottolien, bedankt voor je reactie. Ik had inmiddels de taart gevuld met abrikozenjam en afgesmeerd met ganache. Was erg lekker, de bokkenpootjes bewaar ik voor een volgende keer :-)
Annemieke

13

bij mij is ook iedereen gek op de chocoladebicuit :) Ik vul deze met heel simpel slagroom en chocomousse mmmmmm
groetjes van Sonja

14

Ik blijf groot fan van kersenvullingen in combinatie met chocoladestukjes

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!