1

Onderwerp: Kinderworkshop: Wie heeft tips/ervaringen?

Ik ben van plan op mijn school een cupcakedecoratie-activiteit ( wat een woord!) te organiseren, en vraag me af wie er een aantal do's en don't's met me kan delen. Ik heb wel ervaring met kinderen ( ;) ) maar niet met decoreren met kids.

Het gaat om groepjes van 6 tot 10 kinderen, in de leeftijd van 8 tot 11 jaar,  het is een les van 1 uur en ik ben samen met in ieder geval 1 collega.

Wat voor alternatieve gereedschappen kan ik gebruiken?
Welke boetseersels zijn aan te raden?
Waar moet ik absoluut aan denken?
Wat moet ik absoluut vermijden? :D
Wat kan ik beter van te voren klaarmaken? ( Behalve uiteraard de cupcakes :) )

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: Kinderworkshop: Wie heeft tips/ervaringen?

Hoi,

Wat je absoluut van te voren moet klaar maken is gekleurd fondant, kinderen van die leeftijd zijn niet geïnteresseerd in het zelf kleuren van fondant.
Ik gebruik bij kinderen altijd fondant, zij vinden dat lekkerder dan marsepein.
Ik heb ze van te voren gevuld met duo-penotti, viel erg in de smaak.

Gebruik makkelijke uitstekers en vooral de meisjes vinden hartjes erg leuk (verliefd, vriendjes etc.). Bloemuitstekers doen het ook altijd goed.
Voor jongens zou ik andere uitstekers kiezen bijv: voertuigen etc.
Pareltjes en andere kleine snoepjes zijn ook heel leuk om te gebruiken, en wat ze ook leuk vinden zijn jouw voorbeelden, want daar borduren zij weer op voort.
Het eindresultaat vond ik erg leuk: de meest prachtige cupcakes werden er bij mij gemaakt. Ik heb het voor een kinderfeestje gedaan.

Veel succes en plezier ermee!

3

Grappig, dat jij juist liever fondant gebruikt. Ik werd vorige week door een moeder gebeld die cupcakes voor de klas (groep 8) wilde maken, en dit met fondant doet. Maar dochter had gezegd, dat ze bij haar cakejes altijd de versiering eraf halen en weggooien omdat ze het niet lekker vinden (te hard). Ze belde mij om te vragen hoe ik het doe, want die van mij vonden ze wel allemaal lekker: marsepein op een likje botercreme dus.....

Adrienne, het is wel een leuke leeftijdsgroep! Die kunnen echt al een hele hoop. Je kunt de standaard uitstekers gebruiken, maar wat ze nog leuker vinden, is iets boetseren. Bijv. muisje, kikkertje, paddestoel.
Van te voren kleuren is inderdaad aan te raden als je maar een uur hebt. "Mijn"feest-kinderen vonden het kleuren wel heel erg leuk, maar het kost je veel handschoentjes en materiaal, dus ik zou het niet doen in zo'n klas.
En geef ze vooral niet te veel marsepein/fondant, want je kan het daarna allemaal weggooien.

Succes ermee, de kinderen zullen het zeker leuk vinden!

Groet, Jolanda

4

Jol321 schreef:

En geef ze vooral niet te veel marsepein/fondant, want je kan het daarna allemaal weggooien.

Yep, mijn gedachten exact; hygi

5

6-10 kinderen, 2 begeleiders, dan heb je veel tijd. Een uur is dan best lang. Hoeveel cc mogen ze maken? Zijn er leerlingen bij met een bepaald dieet of allergie? Ik zou samen met de leerlingen wat voorbeelden bekijken, daarna laten zien welke materialen je hebt, dan met kleurpotloden op papierde leerlingen een ontwerpje laten maken. En dan aan de slag gaan.
veel plezier..

6

Sansan schreef:
Jol321 schreef:

Yep, mijn gedachten exact; hygi

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

gewoon setjes met gekleurde marspein maken voor elk kind , wat ze over hebben kunnen ze mee naar huis nemen , hoef je niks weg tegooien ook .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

8

En niet teveel pilletjes en suikerbloemetjes op tafel, ze maken het helemaal op! Totdat je geen CC meer ziet....
Ik vind het idee van Suz@nne wel leuk hoor, eerst op papier nadenken wat je wil en dan op de CC, dan gaan ze niet maar wat aanrommelen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Leuk!
Ik vind het 'ontwerp maken' en het "dit is alles wat je krijgt aan gekleurde marsepein, op=op" beide een goed plan.
Ik zit er over te denken om met mijn groep 4 (19 stuks) dit te gaan doen 's ochtends om 's avonds de cc als toetje voor het kerstdiner te hebben. Maar... Er zijn - zoals je ongetwijfeld weet- kinderen die uren kunnen f

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Kinderworkshop: Wie heeft tips/ervaringen?