1

Onderwerp: Geen pakket ontvangen... dan maar cupcakes bakken

Mijn eerste bestelling heb ik geplaatst, alleen wegens drukte is het niet gelijk verzonden... nou heb ik dus niet op tijd het pakket binnen om een taart te maken voor vanavond (een surpriseparty)... Balen!!!
Dus nu ga ik cupcakes en koekjes bakken.

Ik ga dit recept aanhouden (dat is denk ik het simpelste voor cupcakes?):
[i]125 g boter
125 g witte basterdsuiker
2 eieren
125 g zelfrijzend bakmeel
half zakje vanillesuiker
2-3 eetlepels melk

gooi alles behalve de melk in de keukenmachine. terwijl die draait langzaam de melk erbij doen.
als je geen keukenmachine hebt: boter en suiker mixen tot creme, vanillesuiker en

Re: Geen pakket ontvangen... dan maar cupcakes bakken

Joy-zz schreef:

er staat alleen een eetlepel van de bloem toevoegen... bedoelen ze dan een eetlepel bakmeel?

Ja, ik denk dat dat bedoeld wordt. Ik maak ook altijdm et dit recpet,moet zeggen dat ik alles in 1 kom gooi en in 1 keer mix, gaat ook goed.

Je kan de cupcakes bijv. vullen met door mbv een appelboor een gaatje te maken.
Bokkepootjesvulling zou ik zelf niet doen, is toch die met slagroom? Lijkt me niet lekker als je het niet in de koelkast kan bewaren.
Botercreme kan wel, of wat jam.

Succes met bakken

(ps: je bericht staat in de verkeerde topic ;), deze is bedoeld voor showen van je creaties.Vragen over bakken en vullingen horen onder "bakken en vullen".

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

Oh sorry, dat wist ik niet! Ik kan hem niet zelf verplaatsen denk ik he (beginneling :o)

Weet je ook voor hoeveel cupcakes dat recept ongeveer is?

Bedankt voor je tips!

4

Hoi Joy. Een makkelijke en lekkere manier om een gevulde cupcake te maken is een laagje beslag in de vormpje, dan een theelepeltje kersen of aardbeienvlaaivulling in het midden laten vallen en dan de rest van het beslag erop. Werkt super! Cake in combi met fruit is altijd een succes!

Groetje Nathas.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.