1 Laatst bewerkt door deysi (05-11-2008 20:46)

Onderwerp: ik ben het even kwijt...

Ik heb een opdracht gekregen om een taart te maken die er uit ziet als een slagroomtaart met stukjes haring, salami en augurk. De haring e.d. maak ik van marsepein, dus dan kan ik de toeven toch niet van echte slagroom maken (ivm smelten)? Kan ik ze wel van botercreme maken, of evt. marsepeintoeven proberen te spuiten?
En heeft iemand een idee voor de zijkant? Ik dacht aan zo'n nougatinerand maar het moet wel een volledig marsepeinen taart worden. Kan ik de nougatine er op een of andere manier aanplakken.

Het antwoord zal wel heel simpel zijn, mar ja, je hebt van die dagen dat het een en al blur is...
Alvast bedankt!

En, ehh, is nougatine lekker bij een chocotaart met kersenvlaai vulling?

2

Re: ik ben het even kwijt...

Icing kan volgens mij ook, en botercreme ook,maar dan zou ik het 1:1 maken, dus geen vocht toevoegen.

De zijkant kan ik je niet mee helpen

Succes!

3

Slagroom op marsepein is inderdaad een risico, hoewel ik wel eens marsepein versiering op een slagroomtaart heb gezet en dat ging toch goed.

Maar anders doe je toch gewoon botercreme heel luchtig geklopt, dat is bijna wit tenslotte. Dat gaat goed hoor met spuiten op de taart, zo worden tenslotte ook wel eens randen gespoten langs een taart.

De nougatine kun je vast wel plakken met gezeefde abrikozenjam. Tylose lijm zou misschien ook wel kunnen, maar is vast minder smakelijk dan de jam...

En wat een MAFFE opdracht!
Ik denk dat de nougatine prima smaakt bij de choco en kersen...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Dank jullie wel voor de tips! De taart, met botercreme-toeven en chocvlokken, staat inmiddels in de parade onder 'een beetje vreemd...'

Groetjes, D