1

Onderwerp: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

Voor mijn nichtje dat bijna 2 wordt gaan we een taart maken (bumba) maar, zoals je in de titel kunt lezen, ze heeft een koemelk allergie, ik ben nu op zoek naar een alternatieve vulling voor haar taart, dus het liefst zonder melk of melkproducten,

2

Re: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

misschien iets van jam, of vruchtjes (mandarijntjes, banaan), of anders zo'n blikje jonker fris met kersen of aardbeien? En dan misschien een laaje pure gesmolten chocolade? of zit daar ook melk in?

3

Re: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

Je kan botercreme maken met wajang. En er zijn spuitbussen met kant en klare soja-"slagroom" te koop. Ik weet alleen niet hoe snel dat inzakt. Mijn zoontje laat het nl nooit staan ;) en ik heb het zelf nog niet geprobeerd op/tussen een taart. Verder zou je misschien saromapudding kunnen maken met sojamelk.
In pure chocolade zit overigens geen melk. Je zou er misschien zelfs ganache van kunnen maken met sojamelk of sojaroom. Maar ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, dus ik weet niet of dat echt kan.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

Hoi,
Je kan kijken op:
http://au.answers.yahoo.com/question/in … 715AAVrimO

Misschien is het dezelfde hoor!

Allergy Wise Birthday Cake Recipe
3 cups cake flour
1 3/4 cups sugar
1 1/4 cups water
1/2 cup shortening
3 T. water, 3 T. canola oil, 2 tsp. baking powder; mixed together
2 1/2 tsp. baking powder
1 tsp. salt
1 1/2 tsp. vanilla extract   (see note below)

Preheat oven to 350 degrees. Grease and flour two cake pans. In a large bowl, combine all ingredients. Using an electric mixer, beat until well mixed, approximately 4 minutes. Pour batter into cake pans. Bake for 40 to 45 minutes, until cake tester inserted in center comes out clean. Cool in pans 10 minutes before removing to wire racks. Frost when completely cooled.

Allergy Wise Cocoa Frosting
1/2 cup milk-free, soy-free margarine, softened
1/2 cup unsweetened cocoa powder
2 2/3 cups unsifted confectioners sugar
1/4 cup water
1 tsp. vanilla extract

Beat margarine on medium speed in large mixer bowl until softened, about 1 minute. Add remaining ingredients. Beat on low speed until ingredients are moistened. Beat on medium speed until creamy.

Oh, en nog eentje in het nederland:
http://www.babyallergie.nl/recepten.htm

Succes ermee!

Groetjes,
Miriam

5

Re: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

Hallo,
als je in de oranje balk boven aan op zoeken klikt en dan voedselallergie in typt.
vind je al een aantal bruikbare tips die in het verleden gepost zijn. :)

Verder kan je ook botercreme maken van Plantaardige margarine (wajang of AH huis merk) en poedersuiker. hier kan een smaakstofje aan toegevoegd worden of je kan van die kerst schuimkransjes pletten en erdoor scheppen .
Die zijn ook Koemelkvrij, maar in elk geval ook zonder pinda's.

Het lijkt  dan een klein beetje op het bokkepootjes effect en je hebt toch een aparte vulling
Vaak zijn kinderen met

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Re: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

Hoi,

Misschien zou je gewoon een taart zonder vulling kunnen maken. Dus gewoon een cake en die dan decoreren. Zo doe ik dat ook met verjaardagstaarten voor mijn kids. De middelste en jongste houden niet van vulling, en een cake hapt altijd makkelijk weg.

Groetjes,
Irene
http://www.mijnalbum.nl/Album=J7NAMQUZ

7

Re: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

Ik zou ook denken aan pudding gemaakt met sojamelk. Als je zeker bent dat in het puddingpoeder zelf niets koe-melk-produkt zit natuurlijk

8

Re: help! mijn nichtje heeft koemelk allergie! taartvulling gezocht

Wat lief dat jullie zo snel op mijn berichtje reageren, dank je wel!!
ik ga er zeker iets mee doen. Ik laat jullie wel horen wat het is geworden.