1

Onderwerp: Huidskleur

Ik ben begonnen met de voorbereidingen om de fairy cake van thecakefairy te maken. Een tijdje geleden heb ik bij Planet Cake de kleur mauve gekocht, omdat ik huidskleur wilde hebben (ik heb dat toen uiteindelijk niet gebruikt). Nu ben ik alvast de icing aan het klaarmaken, blijkt het een of andere onbestemde kleur grijs/paarsachtig te zijn! Helemaal niet de kleur die op het dopje staat.

Wat gebruiken jullie om huidskleur te maken bij fondant of heb ik wellicht te veel kleurstof gebruikt?

Groetjes, Petra

2

Re: Huidskleur

Hoi Petra,

Mocht je een beetje marsepein hebben, dan kan de originele kleur van de marspein goed doorgaan voor huidskleur. Je kunt ook proberen om de fondant heel erg lichtroze te kleuren, met heel weinig rood of roze.

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: Huidskleur

Ik gebruik voor huidskleur altijd een heel klein beetje "poppy red" en dan een nog veel kleiner beetje 'egg yellow" er doorheen, dat lukt heel mooi!

groetjes,

Pauline

4

Re: Huidskleur

Bedankt voor de tips. Ik ga maar eens proberen met rood en roze en idd een beetje geel klinkt ook logisch. Egg yellow heb ik toevallig net gekocht.

Marsepein is helaas geen optie een aantal mensen lusten dat niet.

Groetjes Petra

5

Re: Huidskleur

Hoi Petra,

Ik gebruik altijd een heel klein beetje lichtbruin (chestnut) voor huidskleur en evt. doe ik er een heel klein beetje rose doorheen. Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6 Laatst bewerkt door ria (03-11-2005 10:20)

Re: Huidskleur

Hoi ,
Ik gebruik ook wel eens een kleinbeetje lichtbruin met roze wordt ook heel mooi.
groetjes, Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.