1

Onderwerp: Candy Melts smelten niet?

LET OP: PREHISTORISCH TOPIC

Niet au bain marie, niet in de magnetron (hoog geprobeerd, candy melts verbrand en brokkelig, laag geprobeerd, blijft te dik). Ik krijg het niet dunner dan zeg maar chocoladepasta, en dan valt het echt niet in de vormpjes te gieten. Ik moet voor een verjaardag 40 lollies in elkaar knutselen, en dat gaat zo dus echt niet lukken.
Ik heb het in een plastic zakje geprobeerd, zowel au bain marie als in de magnetron, in een pannetje au bain marie, in een kommetje in de magnetron....ik weet het echt niet meer! Iemand nog tips please?

Groetjes, Tessa

2

Re: Candy Melts smelten niet?

Even de webshop mailen?
Mits je ze daar gekocht hebt natuurlijk!

Sorry...geen tips....succes!

3

candymelts 1 min op ontdooistand.
roeren.
20 a 30 sec op gewoone stand en weer roeren.
om het iets dunner te maken kun je er wat plantaardige olie bij doen.
ik gebruik daar trex voor kun je bij de webshop kopen, maar het wordt bij mij ook niet heel er dun.mischien kun je ook wel slaolie gebruiken.heb ik zelf nog niet geprobeerd. als het korrelig wordt kun je er ook trex bij doen.
je moet het wel redelijk snel verwerken want het wordt weer gauw dik dan kun je het weer even in de magnetron doen.ik hoop dat je er wat aan hebt.
gr marrike

4

als je wilt heb ik wel het recept voor lollies, zonder mix. Gewoon van suiker. Ik heb een heel boek vol met repepten zoals noga, fudge enzo. Ik heb ze nog lang niet allemaal uitgeprobeert, Maar laat maar horen of je het graag wilt hebben en ik type het wel voor je over..

5

Hallo,

Als je candy melts wilt verdunnen kun je er het beste mycryo bijdoen. Dit doe ik ook altijd, en dan werken ze super!

6

hallo
waar kun mycryo kopen
gr marrike

7

Ben behalve benieuwd waar je het kunt kopen, ook wel benieuwd wat het is :P

[edit] Laat maar, gevonden :) Websitelinkjes doen wonderen ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

En waar je het koopt....ik zal de webshop even mailen. Bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Tessa

9

kerkvliet schreef:

En waar je het koopt....ik zal de webshop even mailen. Bedankt voor het meedenken!

even op de site van biebke kijken ;)

10

Volgens Een Leveransier Kun Je Het Bij De Groothandel Kopen.
B.v Makro,sligro Of Deli-xl.

11

ik krijg het ook niet vloeibaarder dan wat jij beschrijft, dus om te spuiten vind ik het ook niet superhandig - laat eens weten of dat spul om erbij te doen goed werkt?

ja daar had ik ook al problemen mee!
je moet er echt super veel geduld voor hebben om ze niet te laten verbranden..

13

voor de chocolade fontein doe ik altijd een beetje zonnebloem olie bij de chocolade, na afloop stolt het ook gewoon weer....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

Ik heb de vraag inmiddels ook bij de webshop gesteld. Als het goed is nemen zij even kontakt op met de leverancier, en zij adviseerde een beetje crisco...
ik ga maar gewoon eens wat uitproberen, denk ik.
Dank voor het meedenken!

Groetjes, Tessa

15

ik heb  mycryo geprobeerd voor het verdunnen van de candy melts.
gaat erg goed.je kunt het bij de makro kopen.

16

OK dank je wel Marieke, ik ga het proberen!

Groetjes, Tessa

17

Ik was vandaag bij de MAKRO, maar ze hadden het niet.

BREEK DE DAG, BAK EEN TAARTJE!
Groetjes Wendy

18

mycryo is toch pure cocaoboter in poedervorm?

Ik heb de candymelts in een spuitzak (wegwerp) steeds 20 seconden in de magnetron verwarmd. Daarna elke keer in de zak doorkneden. Het klopt dat het niet erg vloeibaar wordt. Gieten lijkt mij dus ook onhandig. Met een spuitzak is het wel heel goed te doen. Na het in de vorm spuiten, de vorm afstrijken met paletmes.

Succes!

19

Ik heb inderdaad bij Biebs Mycryo besteld, maar het nog niet uit kunnen proberen..hou jullie op de hoogte!

Groetjes, Tessa

bij mij lukt het ook niet hoor, alleen gele maar de andere kleuren niet..
misschien ligt het toch aan de melts of zo..
ze zaten ook allemaal aan elkaar geplakt..

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

21

Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien ;) maar waarom gebruiken jullie niet gewoon Callebaut voor lollies/oid??? Dat is toch ook gewoon het lekkerst, althans dat vind ik :o

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

22

Carin schreef:

Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien ;) maar waarom gebruiken jullie niet gewoon Callebaut voor lollies/oid??? Dat is toch ook gewoon het lekkerst, althans dat vind ik :o

omdat we dat niet kennen he Carin :D

23

kristien schreef:

Zijn er echt mensen die dat niet kennen of wordt ik nu gewoon ongelooflijk in de zeik genomen :D zonder dat mijn warrige hoofd dat in de gaten heeft :lol:

Groetjes, Carin

24

Carin schreef:
kristien schreef:

Zijn er echt mensen die dat niet kennen of wordt ik nu gewoon ongelooflijk in de zeik genomen :D zonder dat mijn warrige hoofd dat in de gaten heeft :lol:

neen, het is geen grapje hoor Carin. Maar ik vond het gewoon grappig hoe je ervan uitgaat dat iedereen het kent.

25

kristien schreef:

neen, het is geen grapje hoor Carin. Maar ik vond het gewoon grappig hoe je ervan uitgaat dat iedereen het kent.

Ik ging daar inderdaad gewoon van uit ja :o. Het is een vrij bekend goedje, en de webshop heeft het ook (weliswara in kleine zakjes, ikzelf koop altijd zakken van 2,5 kilo). Maar misschien is het in Belgie minder bekend of zelfs onbekend? Jullie zijn h

Groetjes, Carin