1

Onderwerp: Niet bekleden maar bedekken: Advies

Hallo allemaal,

ik ga in december een (of twee) vierkante taarten maken die ik in allemaal kleine vierkante "proef" stukjes snij. Om mensen tijdens een kerstmarkt te laten proeven.

Nu is de vraag als volgt. Zal ik de vierkante taart eerst bekleden en dan in stukjes snijden? Of eerste in stukje snijden en dan de vierkante stukjes fondant er op doen?

Ik denk zelf het laatste omdat het fondant dan denk ik het mooiste blijft, maar ik hoor graag jullie mening.

Groetjes
Esther

2

Re: Niet bekleden maar bedekken: Advies

nou mij lijkt juist het eerst  eerst bekleden en dan met een heel scherp mes doorsnijden zodat je  het stukje niet dubbel duwt zeg maar. als je mes goed scherp is dan glijd hij er zoo door heen. om de stukjes per stuk te bedekken is denk  ik veel meer werk.

nog even een tip snij niet alles tegelijk aan want anders droogt  de taart dadelijk uit, en dat is ook niet lekker, en ook geen goede reclame voor jou!

succes

3

Ik zou zeker ook eerst bekleden, dan pas snijden! Het is veeeel moeilijker om die vierkantjes er daarna recht op te krijgen dan om ( met een scherp mes) stukjes te snijden. Op de site van lilo staat een heel duidelijk how-to: http://www.lilotaart.nl/HowTo.aspx

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Je kunt het ook zo doen: De taart niet in blokjes, maar in 'repen'. Deze dan bekleden (niet aan de kopse kanten) en deze dan in stukjes. Dan heb ook een soort petit fourtjes, maar met meer marsepein dan alleen aan de bovenkant.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

Ik bekleed atijd eerst de taart en dan pas in vierkantjes.Maar elke keer als je een reep heb gesneden moet je even je mes schoon maken.Anders komt alle jam enzo op het marsepein.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

6

even een klein vraagje, waarom geen cc. Kun je klein maken en zie er "af" uit. Zeker om uit te delen vind ik dat erg handig

7

Nou... eehhh... waarschijnlijk gaat om ongeveer 300 - 400 mensen. En om dan allemaal cc te maken en ook nog een taart om te verloten

Groetjes
Esther

8

@ Adrienne :Enne bedankt voor de link naar de site van Lilo taart. Staat een duidelijke uitleg op.

Groetjes
Esther

9

Ik maak altijd petit fours voor op het werk van mijn moeder,
en ik bak eerst een vierkante taart, die vul ik dan en snij ik in repen (hoeveel dat er zijn ligt aan de grootte van je taart). Die bekleed ik dan, zodat er 3 kanten bekleed zijn: de bovenkant en 2 zijkantjes.

Groetjes Laura!