1

Onderwerp: Vraagje over flower makingset /32

Vanmiddag heb ik deze set binnen gekregen via de webshop
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=188
Het is een feest om uit te pakken en al het moois te bewonderen, de how to's in het boek zijn zeer goed beschreven en ik kan niet wachten om hier mee aan de slag te gaan

Echter... er zaten in het zakje 3 items waar ik nergens een beschrijving van terug kan vinden, hopelijk zijn er hier mensen die me kunnen helpen voor ik Inge een mailtje zend.

Er zat een geel met plastik bekleed plankje bij met een losse doorzichtige flap er op, ik heb zo'n vermoeden dat het is om recepten schoon/droog te houden maar ik kon er niets over terug vinden ( ik vond het formaat daar ook een beetje klein voor, tevens bevonden zich hierbij 2 witte "standaards" die zowel individueel als gezamelijk met het plankje met geen mogelijkheid blijven staan..

Iemand ervaring met deze set die weet wat met deze items te doen?

alvast bedankt!!

greetzz
Belinda

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

2

Re: Vraagje over flower makingset /32

Hoi Belinda,

Ik wil hier ook wel antwoorden hoor :) Het is een standaard die je kunt gebruiken als een soort "lesplankje". Echter, het is extra, ik vind niet dat het echt bij de set "hoort". Het is het lesplankje waarop je oefeningen spuit als je de Wilton Course volgt, dus je doet een voorbeeld onder het plastic, dat leg je op tafel of als je wilt, zet je het dus rechtop in het standaardje, en dan kun je de oefeningen naspuiten. Je kunt het ook gebruiken om je werk onder te leggen (je bloemblaadjes etc.) zodat het niet uitdroogt. Maar daar is het niet voor bedoelt dus.

Oh, ik zie dat je de standaar niet kunt laten staan. Als ik het goed heb, werkt het door ze in een soort van kruis in elkaar te haken. Het is even puzzelen, dat geef ik wel toe.... ;) maar ik hoop dat het je lukt!

Groetejs, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Ah.. nu wordt mij een hoop duidelijk :Y

Ik ga eens uitvissen hoe dat "kruis" dan werkt en laat weten of het gelukt is ;)

greetzz
Belinda

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

even met een nagelvijl de gleufjes bewerken kan een beetje helpen en natuurlijk wat crisco om te laten glijden :-D

5

ik vind het plankje heel handig hoor! Ik gebruik hem vaak als werkondergrondje bij het uitsteken van bloemen. Of inderdaad met de doorzichtige flap naar voren om een voorbeeldje onder te leggen. Die witte staanders heb ik weggegooid, die gebruik ik niet :D :D :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Ik heb gisteren mijn eerste taart gemaakt :Y en het plankje gebruikt om de bloempjes onder te leggen voor ze uitdroogden.. de standaard ging met veel moeite in elkaar maar ik zie daar het nut (nog) niet van in dus maar onder in de la gelegd :)

Zodra ik met spuitmondjes aan de slag ga ga ik dit plankje zeker nog meer gebruiken :)