Onderwerp: tylose vraagje
He baksters,
Ff een vraagje:
Kan je als fondant met tylose is bewerkt, dit nu wel of niet eten. Ik begreep dat je een strik niet kunt eten? Maar lettertappits?
Groetjes Lin
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » tylose vraagje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
He baksters,
Ff een vraagje:
Kan je als fondant met tylose is bewerkt, dit nu wel of niet eten. Ik begreep dat je een strik niet kunt eten? Maar lettertappits?
Groetjes Lin
Technisch gezien zou het wel kunnnen, maar het geeft een raar gevoel in de mond als je iets eet met tylose. Beetje slijmerig, plakselachtig. Vindt ik dan he? Dus ik zou geen strik op eten...
Maar letters zijn zo klein dat je daar eigenlijk niets van proeft. Maar ik gebruik eigenlijk ook geen tylose voor tappits.
Oke, ik dacht al wil lettertappits gaan gebruiken voor verjaardags petit fours voor oma dr verjaardag, ik denk als ze alles er dan eerst af moeten pellen. Maar werkt het wel goed die lettertappids zonder tylose?
Rol je dan eerst je fondant heel dun uit, dan ff laten drogen en dan met de tappids, of doe jij het anders. Ik lees overal dat het zo'n gedoe is.
Groetjes Lin
Inderdaad; even heel dun uitrollen, laten drogen. Bij witte letters doe ik de tappit ook even dopen in wat poedersuiker, even aftikken en dan de letter uitdrukken. Sla ze er dan zo uit!
Bij gekleurde letters natuurlijk niet, maar dan gewoon wat langer laten drogen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » tylose vraagje