1

Onderwerp: Hoe laat je een figuur uit een taart springen???

Hallo!

Even op de valreep, maar ik weet dat jullie altijd erg snel zijn met antwoorden, vandaar mijn snelle vraag:

Ik ben bezig met een Mega Mindy taart. Maar nu krijg ik ineens het idee om haar uit de taart te laten komen/springen. Weten jullie wat ik bedoel? Met van die gebogen punten,... lekkere beschrijving: sorry, maar weet het niet beter te verwoorden.
Ik heb er ooit eens een beschrijving van gelezen, maar kan het zo snel niet vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!
Groetjes,
Astrid.

Groetjes, Astrid
Taart met STIP! - Omdat ik graag de stipjes op de 'i' zet! -

2

Re: Hoe laat je een figuur uit een taart springen???

Ik bedoel eigenlijk heb je er tylose bij nodig of hardt het marsepein zelf zo mooi uit dat de punten gebogen blijven en niet instorten?

Groetjes, Astrid

3

Toevallig stond deze howto er net op onder bekleden, of bedoel je dit niet?

Groetjes Lin

Ik had laatst bij het topic van lune gelezen dat het zo jammer was dat je voor deze bekeding drie lagen marsepein nodig hebt, en dat dit er niet lekkerder op wordt. Ik heb het daarom iets anders gedaan dan in deze werkbeschrijving:

glashill schreef:
ik weet niet meer van wie die was, maar hij staat ook op mijn verlanglijstje en dus ..... had ik de how to uitgeprint. Hier komt tie:

- taart insmeren met botercreme
- wit marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart. Deze op de taart plaatsen
- neem een stuk bakpapier iets kleiner dan de taart maar wel groter dan de ronding die je wilt maken en plaats deze op de taart
- blauw marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart, deze op de taart plaatsen (evt. met tragant gom voor de stevigheid)
- de taart helemaal bekleden met wit marsepein (dus ook de zijkanten)
- de punten insnijden (let op dat je door de bovenste 2 lagen heen snijdt, dus tot op het bakpapier
- de punten omrollen
- voorzichtig het bakpapier er tussen uittrekken

Bij de laag die opengesneden moet worden, heb ik voor het rollen de twee platte bolletjes gemaakt, de ene kleur onder en de andere erbovenop. Daarna ben ik ze als 1 geheel uit gaan rollen: zo heb je toch onder en boven een andere kleur, maar wordt het toch de dikte van een enkele laag.

Voor wie er wat aan heeft!!

4

Thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Astrid

5

Hoi de beschrijving die je bedoelde die was van mij. Je kunt hem op onderstaande link opzoeken:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=24040

Ik heb inderdaad ook tragantgom gebruikt dat kun je teruglezen in de beschrijving.
Als je onder de punten rolletjes huishoudfolie legt en deze een tijdje zo laat 'drogen' dan blijven je punten mooi staan anders zakken ze in.

Groetjes,

Carla

6

Carla schreef:

Hoi de beschrijving die je bedoelde die was van mij. Je kunt hem op onderstaande link opzoeken:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=24040

Ik heb inderdaad ook tragantgom gebruikt dat kun je teruglezen in de beschrijving.
Als je onder de punten rolletjes huishoudfolie legt en deze een tijdje zo laat 'drogen' dan blijven je punten mooi staan anders zakken ze in.

Groetjes,

Carla

REUZE BEDANKT!
Mega Mindy is uiteindelijk toch een puzzelplaatje geworden, maar binnenkort ga ik het zeker eens proberen!!!
Jouw berentaart is erg mooi, dat wil ik ook! :-)

Groetjes, Astrid