1

Onderwerp: Beginneling

Hallo allemaal,

Gister heb ik mijn eerste taart gemaakt. Het eindresultaat vind ik voor een eerste keer toch best okay (kan helaas nog geen foto laten zien).

Ondanks dat de taart er best leuk uit ziet had ik toch een paar dingen die niet echt goed gingen.

1. Ik heb de cakemix gebruikt, maar de cake was erg laag en zacht. Ik heb wel alles precies volgens de beschrijving gedaan. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben?

2. Ik heb de botercreme geprobeerd te maken met de mix. Maar de mix wilde niet dikker worden en vervolgens ook niet mengen met de boter. Wat kan ik hier verkeerd gedaan hebben?

Ik voorzag moeilijkheden bij het rollen, maar dat is helemaal goed gegaan en ook het bekleden ging, ondak=nks dat ik geen botercreme heb gebruikt, toch erg goed!

Weet iemand misschien wat ik anders of beter kan doen bij het maken van de cake en de botermix?

Groetjes!

Re: Beginneling

Bedoel je de biscuitmix van de webshop?

De mix van de botercreme moet je een uurtje laten rusten in de koelkast, dan wordt hij dik. Vervolgens de boter glad mixen en erbij doen (zie beschrijving).

Je kunt trouwens ook afsmeren met (witte) chocopasta of (gezeefde) jam.

Groetjes Renske

3

Re: Beginneling

Ja, ik bedoel de mix van de webshop inderdaad!

Dan heb ik denk ik de mix te kort laten staan; ik las dat het minimaal 30 minuten moesten. En zo ongeduldig als ik ben naar het resultaat heb ik het ongv. 40 minuten laten staan. Een volgende keer dus wat langer laten staan. Maar dat van de pasta en de jam vind ik ook een goed idee!

Dankje!