1

Onderwerp: best wel harde fondant en glycerine over de datum

ik heb vandaag eens de kelder uitgemest met al mijn bakspullen, echt niet meer normaal wat er allemaal staat :) Maar nu kwam ik een pakje fondant tegen die best hard aanvoelt, hij is niet over de datum, maar ik weet niet goed of ik hem nog kan gebruiken en hoe ik hem weer zacht krijg. De verpakking is nog helemaal dicht. Het is een pakje uit engeland, van de tesco. Ook kwam ik een potje glycerine tegen die over de datum is gooien jullie dit dan weg of kun je het nog wel gebruiken, het zag er nog goed uit... :/

Re: best wel harde fondant en glycerine over de datum

Over datum en voor anderen bakken, gaat linea recta de prullenbak in... voor mezelf maak ik de afweging...als ik nog heb liggen (vers) dan gebruik ik dat... ligt een beetje aan het produkt. Boter dat

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

3

Helemaal met Saskia eens: voor jezelf kun je best een gokje wagen ( en met deze twee producten is dat gokje echt niet zo wild hoor: als het goed eruit ziet en ruikt kan er volgens mij niks mis gaan), maar als het voor een ander is kun je het niet meer gebruiken, vind ik.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Als het nog goed is, zou ik het gewoon voor jezelf nog doen!

En harde fondant die niet slecht ruikt, kan je even in de magnetron opwarmen
en gebruiken!

5

de fondant is nog niet over de datum, (pas over 8 maanden) Maar ik twijfelde of het kon omdat hij dan blijkbaar niet luchtdicht afgesloten is geweest. Of denk ik nu vreemd, want waarom is de fondant hard geworden?
Maar de tip van de magnetron ga ik gebruiken. En id een taartje voor mezelf, want ik ga een taart voor iemand anders niet laten mislukken alleen om de fondant, daarom ligt hij er nog steeds... :)

6

Fondant kan je nog wel gebruiken hoor, ook al is het hard, als je het even opwarmt en doorkneed valt het vast heel erg mee.
Over de glycerine durf ik niets te zeggen, hoelang is die over de datum?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

glycerine is al 2 maanden over de datum, maar ik durf het niet aan, dus ik heb al nieuwe besteld, ik gebruik hem niet zo vaak maar als ik hem ga gebruiken wil ik gewoon dat het goed is. :) Ik gebruik hem wel op als ik zeep ga maken, dat eet je niet op, dus dan is het niet ze erg, hoop ik.
De fondant ga ik proberen in de magnetron.
Bedankt voor jullie tips!