1

Onderwerp: Uitrollen Regalice fondant

Hallo, zoals jullie denk ik weten ben ik nieuw en heb  ik nog nooit een taart met fondant/marsepein gemaakt. Nu krijg ik morgen of woensdag de spullen binnen en ik heb onder andere regalice fondant besteld. Ik heb al begrepen dan het het beste is om het altijd met poedersuiker uit te rollen, maar hoe moet ik het uitrollen? Kan ik de fondant ook uitrollen op bakpapier of is het beter om dat op plasticfolie te doen? En hoe hou ik de fondant soepel?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Josien

Groetjes,
Josien

2

Re: Uitrollen Regalice fondant

hallo josien,

ik heb zaterdag ook voor het eerst die fondant van de shop geprobeerd.
rolt heel gemakkelijk uit als je doet zoals hier op het forum ergens staat vermeld... paar keer rollen en stukje draaien en zo verder, dan krijg je hem mooi rond.

alleen bakpapier was hier niet zo een sucses, ik had er wat bakkerpoedersuiker op gestrooid, maar was dat nu niet genoeg of wil het gewoon niet, dat weet ik dus niet...... met het bakpapier eraf halen bleef hier en daar wat aan het papier kleven, word je niet vrolijk van.

nu heb ik hier op het forum ergens gelezen dat doorzichtig tafelzijl ideaal is, dus dat ga ik volgende keer zeker gebruiken.

groetjes marieke

Hoi Marieke, wat leuk je eerste taart! Was ie lekker??? Ik ga het dan ook maar kopen, niet dat het in 1 keer hoeft te lukken, maar het is wel leuk... Ik heb nu 2 taarten in de oven staan, en als het goed is komt of morgen of woensdag mijn bestelling binnen, dus dan kan ik lekker gaan proberen.

Bedankt voor de tip en veel plezier met je volgend etaart!

Groetjes,

Josien

Groetjes,
Josien

4

Fondant houd je soepel door goed te kneden en goed ingewikkeld in huishoudfolie te bewaren en dan bij voorkeur nog in een trommel of iets van tupperware o.i.d.
Bij het volgende gebruik weer goed doorkneden :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag