1

Onderwerp: Hoeveel bekleding per keer bestellen?

Hoeveel marsepein/fondant bestellen jullie per keer? Ik doel dan op de dames die niet op bestelling werken, dus voor zichzelf en vrienden/familie af en toe een taartje maken (verjaardagen, bedankt etc). Ik heb eerst 1 kilo besteld, om te oefenen,en kijken of ikhet leuk vind. Maar ik kan hier denk ik net geen 2 taarten 24 mee redden.
Hoe doen jullie dit?

2

Re: Hoeveel bekleding per keer bestellen?

O ja, en wat is het verschil tussen marsepein 1:1 en 1:2 ? Welke is het beste om te kopen?

3

Kijken naar de tabellen  :D
http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

4

Zo, het gaat lekker, ik bedoel 1:2 en 1:3

5

Bedankt Birgitta, maar die had ik al gezien ;)
Hoeveel bestel jij per x in de webshop? Of doe je ook bestellingen?

6

goh wat ben je vlug :lol:

Werk alleen met fondant

7

bak nog niet zo lang.
Heb toen wel het beginners fondant setje besteld. :)

8

Ik koop marsepein per doos van 14 kilo :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Zie juist dat ze in de webshop een aanbieding marspijn hebben voor een beginner perfect :)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2469

Wil ook met marsepein gaan werken, vind de fondant niet zo lekker.

10

Dank jullie wel! Ik hou ook helemaal niet van fondant, vandaar ook marsepein :D Maar ja, ik heb nu 1 kilo gewone besteld + kleurstoffen, maar ik ben daar natuurlijk zo doorheen. Wil er nu 1 maken om te proberen, maar dan heb ik al niet meer genoeg voor een volgende taart van mijn zoon denk ik. Want die tabellen zijn toch alleen voor het bekleden van de taart? Niet het decoreren toch? Want er moet ook nog een gekke clown op ;)

11

Carin schreef:

Ik koop marsepein per doos van 14 kilo :)

Ik 25 kilo, maar ze vroeg juist om mensen die geen taarten in opdrachten bakken, en volgens mij horen jij en ik daar niet bij ;)

Maar je kan best 5 kilo per keer bestellen hoor! Het blijft lang goed (bijna een jaar ofzo? of een halfjaar in ieder geval), en daar kom je wel doorheen, met wat decoraties enzo erbij kan je daar een leuk aantal taarten mee maken. 1 kg is weer wat weinig...

Mijn website: Presentaart

12

anders neem je toch 2,5 kilo, is het net niet te weinig, en niet zo veel als gelijk 5 kilo

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

13

Hahah ja dat dacht ik al dat 1 kilo wat weinig was ;). Dan moet ik maar snel goed worden, dan kan ik ze ook op bestelling gaan maken, want 14 of 25 kg ben je uiteindelijk toch goedkoper uit :) Bestel jij ook bij de webshop?

14

mascha schreef:

maar ze vroeg juist om mensen die geen taarten in opdrachten bakken, en volgens mij horen jij en ik daar niet bij ;)

Nee dat klopt, daar horen jij en ik zeker niet bij.
Dan heb ik dus de vraag verkeerd gelezen :o
Sorry!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

15

Ik ben zo'n familie/vriendenbakker en ik heb net 2,5 kg fondant op de beurs gekocht en 2 kg marsepein. Dus inderdaad, een kilootje of 5 per keer zou best moeten kunnen.

Groetjes, Tessa

16 Laatst bewerkt door witje75 (31-10-2008 15:26)

Ik heb eerst 1 kg. geprobeerd, die was erg lekker, dus toen 5 kg. gekocht.
Nu er weer doorheen, en heb dus net maar 14 kg. gekocht.
Dan kan ik er weer even tegenaan he? Vind het wel erg veel, maar gelukkig wil mijn zusje nog 5 kg. ervan.
Het is dat je niet in de buurt woont, anders zou ik zeggen, kan je voordeliger bij mij een paar kilo komen halen.

En het verschil tussen 1 op2 en 1 op 3?
Volgens mij is 1 op 2 niet geschikt voor uitrollen, is te notig.
Wel is er verschil tussen 1 op 3 dat is de extra blanke van de webshop of de funcakes marsepein.:22% amandelen.
In de laatste zit dus 3% minder amandelen. Deze is veel geler dan de andere.
En is iets moeilijker te kleuren, zoals lichtblauw wordt door dat gele groenig.

17

Ik bestel altijd wat ik binnenkort nodig denk te hebben plus ik heb altijd een kilo op voorraad voor onvoorziene taartjes.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

18

Bedankt allemaal!

Ik heb vanmiddag mijn spulletjes binnen gekregen en ben alvast maar aan het bakken geslagen ;-) Ook al even met de decoratie bezig geweest, ik heb nu nog een 200 gr over van de kilo.. Maar heb de taart zelf nog niet bekleed (daarvoor heb ik al wel een bol afgewogen en gekleurd) Dus ik ben benieuwd wat ik daar van overhoud.

Ben nu al besmet, wat leuk om te doen! het duurt alleen nog even, ik heb de handigheid nog niet, haha. Ben net 2 uur bezig geweest met bakken en vormpjes maken :D

19

ben benieuwd hoe die er gaat uit zien Aline :)

20

Ik ook ;) Als hij klaar (en toonbaar) is dan komt ie in de taartenparade!