1

Onderwerp: hoe maak je een "lollieswirl" van marsepein

Op verschillende sites zie ik CC's die versierd zijn met 2 kleuren marsepein. 2 kleuren zijn dan in cirkels gedraaid.

Hierdoor lijkt het marsepein op zo'n grote ouderwetse lollie. Kan iemand mij uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt?

Ik heb geprobeerd een plaatje bij te voegen, maar dat lukt niet. Als er iemand is die begrijpt wat ik bedoel, dan hoop ik dat je me kunt helpen.

2

Re: hoe maak je een "lollieswirl" van marsepein

http://partycupcakes.nl/mediapool/55/556396/images/party/foto_078.jpg

Dit bedoel je?

Ik denk dat je gewoon de sliertjes naast elkaar legt en dan voorzichtig oprolt... zal in het midden even oefenen zijn dat het daar mooi gaat.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ja, dat is inderdaad wat ik bedoel! het ziet er zo netjes uit dat ik bijna denk dat het met een apparaatje is gedaan. Maar volgens jou is het dus oprollen. Maak je er dan een lange rol van die je weer in plakjes snijdt of zo?

4

Ik denk dat de bekleding is uitgestoken met een ring die precies de cc bedekt.

5

Deze ziet er niet uit als in plakjes gesneden. De kleurtjes zijn nl mooi rond. Ik denk inderdaad ronde slierten (sugargun?) en dan samen plat oprollen tot het er zoals op het voorbeeld uit ziet en dan met een ronde uitsteker om de buitenrand mooi glad te krijgen.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

zijn dit geen slierten uit de sugargun dat denk ik namelijk