1

Onderwerp: hoe krijg ik glazuur wit?

Misschien een hele stomme vraag, maar als ik koekjes met normale glazuur maak (van de webshop) dan blijft de glazuur altijd een beetje doorzichtig als ik hem niet kleur. Graag wil ik de glazuur mooi wit hebben, moet ik hier dan witte kleurstof onder doen???

2

Re: hoe krijg ik glazuur wit?

Heb gezocht, maar weet het ook niet :)

3

Dan is het toch te dun. Als je dikke glazuur hebt, dan schijnt het ook niet door. Of even 2 dunne lagen doen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Of toch wat witte kleurstof erbij doen, zodat het niet doorzichtig meer is maar meer naar wit neigt.

Groetjes Renske

5

Vreemd, als ik royal icing gebruik, dan is dit echt wit!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Kadohke schreef:

Vreemd, als ik royal icing gebruik, dan is dit echt wit!

Was ook mijn eerste reactie. Maar misschien bedoelt ze een ander soort glazuur???

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

je kan poedersuiker met melk mengen (als je dat bedoelt) dan krijg je hem wel wit

8

misschien met....* hoe heet dat spul ook al weer, even in de kast kijken, ah hier heb ik het*...  superwhite van sugar flair colours? Dat doe ik nog wel eens door de marsepein.

groetjes Ellen

9

Wat bedoel je met "normale glazuur"? Er zijn nl verschillende soorten. Zelf gebruik ik royal icing, maar dat is spierwit!!

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

ik gebruik de royal icing maar als ik deze op koekjes glazuur wordt het bij mij echt niet spierwit. bv met letters spuiten of vlakken opvullen. En ik gebruik toch een dikke laag, zal het dan toch eens proberen met witte kleurstof

11

Hallo Poeh,

Hoe maak je de glazuur aan? Want als je het kort mixt, is het eerst nog een beetje gelig. Als je echter langer mixt, dan wordt het echt spierwit..... misschien ligt het daaraan?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

Hallo Inge,

Ik zal de volgende keer dan eens wat langer kloppen, hopelijk dat dit de oorzaak is.

Groetjes Winnie

13

10 minuten op lage snelheid.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.