1

Onderwerp: stapeltaart voor 90 personen, welke maten?

Help ik kom er niet uit.

Ik mag eerdaags een bruidsstapeltaart maken voor 90 personen, wie heeft enig idee welke maten ik moet gebruiken. Wil ik toch nog een mooie verhouding krijgen?

Ik heb een bakring dus de maten tot maximaal 32 cm kan ik zeker maken.
Als ik groter moet moet ik creatief gaan verzinnen hoe en wat (iemand alvast ideeen en tips?) want mijn oven past max 32cm.... :s

alvast bedankt voor het meedenken

Greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

2

Re: stapeltaart voor 90 personen, welke maten?

oei, wat een aantal.
in de tabellen op de webshop staat voor 35 cm 33 stukjes, als je daar meer gaat tellen dan heb je al gauw 4 stapels.
Is het geen idee om 3 taarten tegen elkaar te plaatsen (wat weg snijden zodat het een mooi geheel wordt) en hierop dan 1 of 2 stapels.

succes Sacha

3

Ik zat zelf al aan de 5 laags stapel, maar ik zit een beetje met hoeveel stukjes je uit een stuk haalt......

Ik weet dat de webshop en ook wietske en Anette (felicitaartjes) ook een speciaal schema hebben maar dan kom ik nog niet op de 90 stukjes zeg maar vandaar.....

dat van die taarten tegen elkaar is inderdaad wel een idee ja..... dit omdat het waarschijnlijk toch eenmalig is ;).

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

4

Hey Kit,

Ik ben even voor je aan het rekenen geslagen.
rond 32: 26-32 stukjes
rond 28: 20-24 stukjes
rond 24: 15-18 stukjes
rond 20: 10-13 stukjes
rond 15: 6-8 stukjes
Dan zit je op 77-95 stukjes (6x5cm - 5x5cm)
rond 15 als laatste is wel een beetje klein omdat je ook nog een extra (voor thuis) taartje erop wilt hebben. Die wordt dan 10cm. En dan zit je op 6 lagen (phoehee, wel hoog!)
Dusss....als je hulp nodig hebt :)

Groetjes, Marjolein

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!

5

hoi kit,

Ik zou dan voor een 35/30/25/20 gaan, dan heb je echt wel genoeg voor 90 personen, helemaal met hoge kapsels

je kan natuurlijk ook vierkant gaan stapelen..