26

Re: zo dun mogelijk? of iets dikker omdat dat mooier staat...

Adrienne schreef:
x-el schreef:

die latjes klinken heel handig, maar dan ben je wel beperkt in je 'uitrolruimte'?

Nee hoor, het zijn twee losse latjes, en die verschuif je gewoon als het nodig is.

Ja, je kan de latjes wel verschuiven, maar moet toch echt wel een lange deegroller hebben, anders raakt hij ze niet aan beide kanten.
Ik gebruik de verfroerstokjes van de gamma, die zijn 3 mm dik.
Kan je zo gratis meenemen.
En als je geen lange deegroller hebt, kan je meteen een plastic buis van een meter kopen. Bij een dikte van 50 mm. kost die ong. €4,00.
Die heb ik dus zelf, maar vind hem eigenlijk te dik, dus ga nu maar een 40 mm. kopen. En thuis doorzagen op de maat die jij graag wilt.

27

witje75 schreef:
Adrienne schreef:
x-el schreef:

die latjes klinken heel handig, maar dan ben je wel beperkt in je 'uitrolruimte'?

Nee hoor, het zijn twee losse latjes, en die verschuif je gewoon als het nodig is.

Ja, je kan de latjes wel verschuiven, maar moet toch echt wel een lange deegroller hebben, anders raakt hij ze niet aan beide kanten.

:think: Ik begrijp je vraag denk ik toch nog niet... Je deegroller moet toch sowieso lang genoeg zijn om de lap voor je taart te rollen? En die latjes hoeven toch nooit verder uit elkaar dan dan je lap groot moet zijn? Als ik me nu nog duidelijk maak...? :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

28

Hahaha Carin, ik heb ook altijd een meetlint in de aanslag als ik aan het uitrollen ben.
Ik heb trouwens op de beurs een mega roller gekocht en daarbij van die ringetjes voor aan de uiteindes zodat je overal gelijke diktes hebt. Deze zijn er overigens in 3 maten.

Life is uncertain... do the wud first! ;)

29

witje75 schreef:
Adrienne schreef:
x-el schreef:

Ik gebruik de verfroerstokjes van de gamma, die zijn 3 mm dik.
Kan je zo gratis meenemen.
En als je geen lange deegroller hebt, kan je meteen een plastic buis van een meter kopen. Bij een dikte van 50 mm. kost die ong. €4,00.
Die heb ik dus zelf, maar vind hem eigenlijk te dik, dus ga nu maar een 40 mm. kopen. En thuis doorzagen op de maat die jij graag wilt.

Je kunt het ook bij de Gamma laten zagen, ik weet niet hoe jullie zaagkwaliteiten zijn, maar bij de Gamma kunnen ze het beter dan ik! :D

Groetjes Renske

30

Adrienne schreef:
witje75 schreef:
Adrienne schreef:

:think: Ik begrijp je vraag denk ik toch nog niet... Je deegroller moet toch sowieso lang genoeg zijn om de lap voor je taart te rollen? En die latjes hoeven toch nooit verder uit elkaar dan dan je lap groot moet zijn? Als ik me nu nog duidelijk maak...? :lol:

Haha tuurlijk, logisch!

De latjes moeten trouwens ook even lang of langer zijn dan je lap moet worden!

Groetjes Renske

31

Handig om dit te lezen zeg ! Afgelopen weekend had ik een taartje met 5mm bekleed, dat vond ik zelf echt te dik, al houd ik van marsepein. Het was lastig door de marsepein heen te prikken :D Dus voor de kindertaart van vandaag, was het maar 2mm of zo. Maar dat ging scheuren inderdaad !!!

Groetjes, Conny