1

Onderwerp: kapsel te droog wat te doen?

Afgelopen week heb ik onder andere een vierkante taart gebakken, gewoon hetzelfde als iedere andere taart. Kwam er goed uit, daarna getrempeerd en gevuld met chipolatavulling. Helaas zo blijkt net was de klant niet tevreden omdat de taart veel te droog zou zijn geweest. Dit verbaasd me dan ook zeer, zeker omdat ik regelmatig ook zelf een stukje eet en dit ook nog niet van iemand heb gehooord.
Wat kan ik doen om de taart minder droog te maken? Heb hem gebakken met de mix van de webshop.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: kapsel te droog wat te doen?

Ik zou denken als je hem op dezelfde manier als anders gebakken en getrempreerd hebt, zelf regelmatig een stukje proeft en nog nooit klachten hebt gehad; dat het gewoon een kwestie van persoonlijke smaak was. De

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

daar sluit ik me inderdaad op aan, misschien als de klant houdt van wat minder 'droog' er voortaan een stukje boter doorheen mixen...

4

Ja denk dat jullie daar ook wel weer gelijk in hebben....vind het denk ik gewoon erg lastig juist omdat je nooit klachten krijgt en dan nu ineens wel...maar inderdaad misschien wel een idee van de boter, zal het in elk geval in gedachten houden! Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

5

Ik zou geen boter in mijn kapsel toevoegen. Misschien is je kapsel toch te lang in de oven gebleven. Misschien 10 minuten eerder een priktest doen en als het goed is gelijk uit de oven halen.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

6 Laatst bewerkt door chadyl (28-10-2008 12:01)

Lies schreef:

Ik zou geen boter in mijn kapsel toevoegen. Misschien is je kapsel toch te lang in de oven gebleven. Misschien 10 minuten eerder een priktest doen en als het goed is gelijk uit de oven halen.

Dat is inderdaad ook meer waar ik eerst zelf aan zat te denken, ga van t weekend maar ff testen gewoon voor mezelf, krijg de familie over voor een etentje bij ons thuis, dus kunnen zij mooi proefpersonen worden :-D

7

Handig als je, je familie als proefpersonen gaan gebruiken :D Soms wil ik dingen uitproberen, maar om met z'n twee

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

8

Lies schreef:

Handig als je, je familie als proefpersonen gaan gebruiken :D Soms wil ik dingen uitproberen, maar om met z'n twee

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kapsel te droog wat te doen?