1

Onderwerp: wilton icing colours

Hoi, ik ben hier nieuw en ik heb een vraagje.
Ik wil donderdag een taart gaan bakken en bekleden met marsepein, ik vind het ook leuk om de marsepein een kleurtje te geven. maar in die wilton icing colour kleurstof zit daar ook een smaakje aan of niet?
Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden

Groetjes bunny

2

Re: wilton icing colours

nee hoor, er zit geen smaakje aan, nooit aan kleurstoffen.

3

Bedankt!!.. nou ik dacht dat omdat er bij een rode wilton icing colours kleurstof bijstond no taste dus ik dacht oh zit er dan aan de rest wel een smaakje;) en ik had pas bij een toko vloeibare gekocht en daar zat een aroma van dus heeel die taart was mislukt:( dus vandaar..

4

en is dat een vloeibare kleurstof of meer dikker.. want bij die vloeibare van de toko moest ik nog een heleboel poedersuiker toevoegen.

5 Laatst bewerkt door lian-koekepan (27-10-2008 20:10)

een soort pasta maar geen dikke pasta.. :P
in iedergeval niet vloeibaar! ;)

6

Okee:D bedankt;)

Hi,

Bij de gewone rode kleurstof kan het zijn dat sommige mensen een hele bittere smaak proeven. Ik heb een keer een taart gegeten waar de gewone rode kleurstof inzat. Ik heb met lange tanden zitten eten. Het was echte heel vies. Ik kwam er later achter dat het de rode kleurstof was. Ik gebruik wel alle kleurstoffen van Wilton, maar voor rood dus alleen de no-taste.

Succes!

Groetjes,
Mascha

8

Oke bedankt! ik heb de wilton icing coulour primary set gekocht zit daar de no taste rood in of de gewone rood?

groetjes

Hi, heb even gekeken en dat is helaas gewoon rood. Als je veel wilt kleuren dan kun je dus welicht beter nog een 'no taste' red kopen.

10

Het is alleen als je heel grote hoeveelheden toevoegt, wat weleens nodig is bij rood en zwart.
Je kan ook een ander merk kopen, bijvoorbeeld extra red van Sugarflair, die is heel goed (vind ik) en daar heb je dus niet zo heel veel van nodig...

Mijn website: Presentaart

11

Oke;) maar als ik dus niet veel wil kleuren proef je dus niks al ik het goed begrijp!
Bedankt voor jullie reactie
groetjes