1

Onderwerp: schilpad en biggetje ikea 12cm

Hierbij nog even twee snelle creaties van mij maar wat kunnen foto's vertekenen. Het is toch best wel moeilijk om de taarten goed op de foto te krijgen. Het biggetje was veel rozer in het echt en je zag de deukjes ook veel minder. De reden van de deukjes is denk ik dat ik teveel bakpapier heb gebruikt en met het eraf halen kwamen er dus hele stukken kapsel mee, errug jammer. Hoe doen jullie dat? Laten jullie het kapsel eerst afkoelen of trek je het eraf als het nog warm is?
http://i33.tinypic.com/2vjsd52.jpg

http://i34.tinypic.com/n52ako.jpg

Groeten en  bedankt voor het kijken!
Mandy

2 Laatst bewerkt door kiwi (27-10-2008 17:24)

Re: schilpad en biggetje ikea 12cm

Ondanks de deukjes zijn ze wel heel leuk geworden!

Heel voorzichtig het bakpapier er af halen, als de kapsels nog warm zijn en de deukjes opvullen met botercreme. Zo doe ik het eigenlijk...

3

ik gebruik bij de IKEA rvs vormen helemaal geen bakpapier, alleen inspuiten. De kapsel komt helemaal los van de vorm als het uit de oven komt.

4

leuke taartjes!
goed invetten en twee stroken kruislinks in de vorm, en idd eraf halen als het nog warm is. eventuele verschillen plamuur ik ook weg met botercreme ;)

groetjes Ellen

5

Bij de ikea bolletjes van 12cm vet ik ze in met boter en sprenkel er wat bloem over.
Ik vind ze toch leuk hoor!
Zeker je schildpad vind ik superschattig!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

6

Hoi Mandy,

Ik heb je taartjes maar even verplaatst naar de juiste plek...Ik heb geen ikea bolletjes, maar ik zou er inderdaad ook geen bakpapier in gebruiken, dat krijg je nooit mooi glad...Ik vind die bakspray altijd zo handig. eerst even laten afkoelen en dan voorzichtig losmaken van de vorm.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

wat een leukerdjes

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

8

ooo wat een schatjes echt lief

9

prachtig :)

10

O dat schildpadje is echt super lief!!

Leuk gedaan!

11

die zijn echt schattig!!!

mijn baksels vind je op www.cupcakesandpie.hyves.nl

12

Wat een scheetjes.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.