cin schreef:Ben net bevallen denk dat ik daardoor iets vergeetachtig ben.....
Gr. Cindy
Kan me voorstellen dat je er dan nog niet helemaal bij bent! Sterkte met je herstel en natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe familie-uitbreiding.
Maar nu je vraagjes: maagzuiveringszout ( bi-carbonate of soda) is een rijsmiddel dat wel een in voornamelijk amerikaanse recepten wordt gebruikt. Ik weet bijvoorbeeld dat er cookies zijn waar het ingaat, maar kan zo gauw niks anders bedenken. Blijft een eeuwigheid goed, dus lekker in je kast zetten tot je toevallig eens een recept tegenkomt waar het in moet.
Crisco is een plantaardig vet dat voor heel veel verschillende dingen gebruikt kan worden: om je bakblik in te vetten, je werkvlak in te vetten zodat je fondant er niet aan plakt, het wordt ook wel eens ipv boter gebruikt in recepten ( maar boter is natuurlijk wel lekkerder ), maar het meest wordt het denk ik gebruikt om als je fondant een beetje te droog is en wat minder soepel kneedt, je er een heel klein beetje crisco doorheen kan kneden.
Golden syrop is ook een suikerstroop die in veel ( engelse) recepten gebruikt wordt. Ook eindeloos houdbaar, dus lekker wachten tot je een leuk recept tegenkomt.
Succes met bakken!
Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>