1

Onderwerp: hoe maak ik grijs

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden hier uit de webshop zwarte paste kleurstof besteld (blackbarry). Zwart lukt me wel om te maken, is wel wat vochtig, moet ik denk ik even laten indrogen? Grijs echter lukt mij niet, ik krijg wanneer ik er minder in doet een wat vaag kleurtje een soort erg grauwe vorm van paars.
Weet iemand hoe ik makkelijk grijs maak?

Groetjes Marloes

2

Re: hoe maak ik grijs

oh...dat wil ik ook wel weten want ook ik heb straks het zwart uit de webshop en heb voor mijn eerste taart straks grijs (olifantje) nodig !

Gr Nicole

3

Re: hoe maak ik grijs

Hoi Marloes,

Als het goed is zou je gewoon een beetje zwart moeten kneden door je marsepein. Dan moet het echt grijs worden! Omdat ik vaak zwart gebruik, heb ik zelf de intensieve zwarte kleurstof en daar gaat dat prima mee, maar het zou met de blackberry ook gewoon moeten lukken. Het klopt wel dat je vrij veel zwart moet toevoegen om

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Re: hoe maak ik grijs

Hoi Inge,

Bedankt voor je antwoord. Nou zwart lukt inderdaad wel, grijs lukt echter niet, het blijft een vreemde vage kleur houden helaas. Ik werk trouwens met marsepein. Hoe maak jij dan grijs? voeg je dan een beetje van die intensieve zwarte kleurstof toe? Verkoop je die ook in de webshop? Ik zag dat nicole ook op zoek was voor grijs. Ik maak dan wel geen olifant, maar heb inderdaad zo'n kleur grijs nodig.
Groetjes Marloes

5

Re: hoe maak ik grijs

volgens mij is blackberry (zwarte bes) geen zwart, ik gebruik zelf liquorice van het merk sugarflair.
dat werkt voor mij perfect, maar mischien heb ik het mis qua kleurstof dan.
ook mijn zwart is overigens erg nattig maar volgens de Engelsen is dat gebruikelijk met zwart dan.
groetjes Kathleen

6

Re: hoe maak ik grijs

Hoi

De zwarte intensieve kleurstof verkopen we ook in de webshop inderdaad, maar dat is dus een groter potje en ook wel duurder. In deze soort kleurstof hebben we ook rood - xmas red.

Helaas hebben we geen andere zwart dan blackberry in klein formaat.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat