1

Onderwerp: fondant op kwark?

Hoi,

Voor mijn (bijna) schoonzus die op dieet blijkt te staan, wil ik een kwark(plattekaas) taart maken. Maar ik vroeg me af of je daar ook een plaatje in fondant op kan leggen, of smelt dat?

Kristien

2

Re: fondant op kwark?

Nou ik vrees dat dat wel zal gaan smelten....
Het selt namelijk ook op Mascarpone en dat is net zoiets.

3

Als je alleen een plaatje maakt, is het dan niet een idee om dit apart te maken en vlak voor het geven of presenteren er op te leggen? Als je het dan een beetje dik uitrolt, heeft het misschien niet de tijd om te smelten?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

probleem is dat ik de taart moet meegeven met iemand anders, en dat die dus voor de afwerking zullen moeten zorgen. En anders bak ik gewoon een taart :-) het is geen verplichting om ervan te eten natuurlijk.. :-) En ze verhuizen die dag ook dus kan iedereen die helpt verhuizen een stuk opeten zodat zij haar lijn kan behouden.

5

Doe anders als vulling magere kwark met lightjam?
Heb je toch het idee dat het wat lichter is :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik zat het lezen en het eerste wat ik dacht, als je nu eerst een plat plaatje (rondje) van chocolade maakt en je fondant hierop legt, dan zou het toch niet moeten smelten.

7

Ik ga er toch een biscuitje van maken, maar dan gevuld met light-mascarpone gemengd met light-bosbessenconfituur... Botercreme moet zowiezo onder de marsepein en dat zal dus de gewone zijn.

Bedankt voor de tips!