126

Re: Chocolate mud cake

ik mix het wel ja, op de laagste stand. Bedenk me door jouw berichtje pas dat ik dat dus anders doe ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

127 Laatst bewerkt door sweety (03-03-2010 21:49)

Re: Chocolate mud cake

vervelend dan zal ik er nog 1 moeten maken  :D

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

128

Re: Chocolate mud cake

Hoi Jitske,

Ik had alleen de helft van het recept en daar 12 cc van gemaakt, dus ik kan je het helaas niet vertellen. Zie de foto met de Royal Icing erop. En hoe smaakte de mud cake?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

129

Re: Chocolate mud cake

hoi suzanne
ja je cupcakes zien er echt super uit moet ik ook zeker eens maken
ik heb hem nog niet geproefd hij staat in de vriezer voor de verjaardag van me vriend ik moet nog een weekje wachten  :(
mix jij het beslag ook nog even extra door met de mixer?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

130

Re: Chocolate mud cake

Ik heb alles erdoor heen gedaan met de mixer, toen in het recept stond dat je de droge bestanddelen erdoorheen moest doen.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

131

Re: Chocolate mud cake

nou het ruikt hier weer heerlijk in huis
hij is alleen niet veel hoger geworden dan de vorige
en ik had deze keer 2 Large eieren ik had vorige keer medium
ook had ik meer zelfrijzendbakmeel en ik heb het met de mixer nog even goed luchtig gemaakt
het zal me oven dan wel zijn
donderdag ga ik hem vullen

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

132

Re: Chocolate mud cake

Had de cake in cakeblik gebakken en wat extra van alles bij gedaan ,dus ook te veel pure chocolade en zelf vind ik hem niet lekker :s  :nooo maar mn man enz wel ...

Dus mams moet het maar effe doen met koekje  :rolleyes: en anders as weekend wat lekkers maken ....moet ik nog effe kijken wat ben wel gek op chocolade :9  :9

Gr MARIAN

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

133

Re: Chocolate mud cake

Ow ja de vorige taarten/cakes van dit recept waren wel erg lekker ...dus raar toch :s

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

134

Re: Chocolate mud cake

ik gebruik trouwens melk chocolade, omdat ik het met puur echt te bitter vond. Ik heb toen beide varianten laten proeven aan een bruidspaar en aan mn vriend, en kozen alledrie voor de melkvariant

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

135

Re: Chocolate mud cake

hoi,
ben een groentje en heb voor mijn allereerste taart de chocolate mud cake gemaakt. smaakt superlekker maar weet niet goed of ik alles juist heb gedaan...
als ik het goed begrijp moet de binnenkant nog zacht zijn, maar kan je die dan nog goed snijden? en waarmee kan ik vullen? dacht eerst aan chocolademousse, of is dat te zwaar en te veel chocolade? heb er geen flauw benul van. blijkbaar moet ik de cake ook omdraaien om te versieren??? eens de cake gebakken en afgekoeld, wanneer mag ik hem dan vullen?
allemaal niet zo simpel precies, hopelijk heb ik het op tijd onder de knie want mijn zoontje is volgende maand jarig en dan zou het moeten lukken!
groetjes
tinne

136

Re: Chocolate mud cake

taart moet afgekoeld zijn om hem te gaan snijden en vullen.
De binnenkant is wel zacht, misschien een beetje plakkerig, maar niet zo plakkerig als een brownie.

De taart is sowieso al zwaarder dan biscuit oid, dus je snijdt kleine stukjes, als hij gevuld en gedecoreerd is, zou ik zeggen 3x4cm.

Ik heb hem maar 1 keer doorgesneden om te vullen, omdat hij bij mij uit elkaar viel toen ik te dunne plakken sneed.
en qua vulling, als je van chocolade houdt, kan er best ook een chocolade vulling in :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

137

Re: Chocolate mud cake

Ik had de taart in de diepvries gedaan, 1x doorgesneden, want 2x was echt niet mogelijk en gevuld met vanilla cream topping. Dit recept staat bij ingezonden recepten en smaakt er erg lekker bij. De taart had ik afgesmeerd met chocoladefudge (staat bij recepten) met daarin pure chocolade van 50% en 3 eetlepels koffie. De taart was heerlijk en iedereen vond hem lekker, zelfs ik die alleen van melk en witte chocolade houdt.
http://94.100.114.172/936250001-936300000/936273501-936273600/936273541_6_jjXM.jpeg

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

138 Laatst bewerkt door Sofia (02-05-2010 12:14)

Re: Chocolate mud cake

G.I. Jane: ziet er lekker uit zeg!!

Jullie zijn allemaal zo lovend over deze taart dat ik deze natuurlijk zelf ook moest maken. :D

De cupcakes zitten nu in de oven; ik heb de helft van het recept genomen en kreeg er 18 (!!) stuks uit. Ook heb ik alleen gewone bloem genomen en hieraan 1 tl bakpoeder toegevoegd.... Ik ben benieuwd!!

139

Re: Chocolate mud cake

Zou je deze taart of andere taarten ook vullen kunnen met dat lekkere belgische pudding en dan gelantine blaadjes er door heen om stijf te worden ..
Heb nog nooit iets gelezen qwa de pudding en ze zijn zo lekker  :Y  :Y

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

140

Re: Chocolate mud cake

Ik denk dat je pudding (Belgische pudding is dat zoiets als banketbakkersroom?)gewoon eens zou moeten proberen en ons op de hoogte houden! Echter als je een hele cake bakt, dan kan je deze maar een keer doorsnijden om te vullen, anders brokkelt de taart af in stukken.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

141

Re: Chocolate mud cake

Haai,
ik ga dalijk dit recept proberen en 't wordt meteen m'n eerste taart!
Maareuh...Gebruik je hier dus gewone suiker of toch poedersuiker?

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

142

Re: Chocolate mud cake

Gewone kristalsuiker of basterdsuiker kan je gebruiken

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

143

Re: Chocolate mud cake

G.I. Jane schreef:

Gewone kristalsuiker of basterdsuiker kan je gebruiken

Thanx!

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

144

Re: Chocolate mud cake

oke, hij staat nu in de oven (inmiddels 55 min.). Ben erg benieuwd of ie goed gelukt is!
ik merkte toen ik de boter smolt dat er witte schilfertjes ontstonden en bleven. is dit erg? Is dat schiften?

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

145

Re: Chocolate mud cake

Volgens mij is ie nu gaar...sateprikker zitten alleen maar wat kruimels aan.
De bovenkant is wel bol: moet ik 'm dan evengoed omkeren als hij is afgekoeld?

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!

146

Re: Chocolate mud cake

Ja, dat is beter van wel, dan wordt ie mooi plat daardoor. Tis een beetje laat nu, dus als je dat nog niet had gedaan, kun je het beter zo laten en de bolling er af snijden. Daarna wel omkeren en de platte kant gebruiken als bovenkant :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Chocolate mud cake

Misschien heeft iemand dit al gezegd, maar moet er niet ook zout in dit recept?

Ik ga hem wel opslaan hoor, klinkt echt hemels!!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

148

Re: Chocolate mud cake

Ik heb het niet gemist :D De smaak is al vol van zichzelf ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Chocolate mud cake

Ja hij klinkt echt heeeerlijk!! Ik ga hem snel eens maken :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

150

Re: Chocolate mud cake

Jozien schreef:

Ja, dat is beter van wel, dan wordt ie mooi plat daardoor. Tis een beetje laat nu, dus als je dat nog niet had gedaan, kun je het beter zo laten en de bolling er af snijden. Daarna wel omkeren en de platte kant gebruiken als bovenkant :)

Ik heb 'm net omgekeerd (de bovenkant was al plat geworden..) En er zit een natte kuil bovenin! Hoe kan dat!!

ik heb er net een foto van gemaakt, maar moet ff uitvogelen hoe ik die in dit bericht krijg...

Het gras bij de buren is dan misschien groener, wij hebben taart!