1

Onderwerp: Marsepein scherp snijden

Hallo allemaal!
Gisteren heb ik mijn eerste puzzelplaatje geprobeerd, maar dat viel vies tegen zeg!  :grr: De stukjes marsepein blijven gewoon een beetje rafelig aan de randen. Bij jullie ziet het er allemaal zo strak uit! Komt het door de poedersuiker die ik gebruik bij het uitrollen? Wordt het daar soms te droog en daardoor wat korrelig van?
Ge bruiken jullie trouwens de gewone poedersuiker uit zo'n bus, of speciale?

Groetjes,
Rhod

Groetjes,
Rhod

2

Re: Marsepein scherp snijden

'nee hoor, ik gebruik eigenlijk nooit poedersuiker en het blijft soms gewoon rafelig.. meestal gebruik ik een mesje o.i.d. om de rafeltjes terug in de marsepein te "drukken" (gewoon zachtjes tegen de marsepein aan tikken) en dan zijn ze wel weg hoor.

3

Het is inderdaad gewoon een kwestie van de randjes 'nalopen' (dus gladstrijken) met je (boetseer)mesje.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Het flute/vein-tooltje is hier h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

of gewoon je vingertop gebruiken :)

Je hart fluitsert, luister goed!

6

Ik gebruik ook het flute-vein tooltje, dat vind ik beter werken dan de vingertoppen.
Snijden met een vlijmscherp mesje scheelt ook al trouwens. Ik gebruik dat gele mesje uit de hebshop ervoor, die is zoooooo vlijmscherp :Y maar dat heeft dan ook wel weer een nadeel :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ik vind het mesje uit de allergoedkoopste tooltjesset hiervoor eigenlijk het lekkerste,  dat setje is te koop in de webshop. Het is verder een beetje een matig setje, veel lasnaadjes op de tooltjes enzo, maar het mesje vind ik dus super!
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/171473.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"