1

Onderwerp: Cc'jes voor verjaardag?

Even aan vraag aan jullie. SInds kort ben ik aan het bakken geslagen. CC gaan me beter af dan taarten, en eerlijk gezegd vind ik dat ook leuker om te doen.
Volgende week ben ik jarig en nu heb ik het idee om mijn gasten cc's voor te zetten. Mijn man keek mij erg vreemd aan: "vind je dat niet te klein?". Ik vind dat wel meevallen. Of ben ik nu gek en kan dat niet voor een verjaardag?

Groetjes, Jenthi

2

Re: Cc'jes voor verjaardag?

Nou, ik denk dat je soms meer vol zit van een cc dan een stukje taart hoor.....

Ik vind het eigenlijk wel een erg leuk idee, zelf nooit op gekomen, meestal maak ik van tevoren een taart en vries hem in. Als de verjaardag dan voorbij is, blijft er meestal een groot stuk over wat in een paar dagen op moet :/

Dit kun je nog makkelijk bewaren en invriezen natuurlijk ;)

3

ha ha  toevallig vieren wij morgen onze verjaardagen samen en ik doe.......cc!!!net zo makkelijk en kan je zelf lekker veel verschillende dingen uitproberen!!kan dus heel goed!!

groetjes danielle

4

Je maakt er dan toch gewoon meer dan 1 pp? Wie meer wil neemt er nog wel eentje ;) Ik denk juist dat het erg gewaardeerd zal worden: veel mensen - vooral vrouwen ;) - vinden een stuk taart vaak te groot. En cc's zijn echt niet alleen voor kids hoor, je kunt ze juist heel chique maken, en inderdaad smaken varieren. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ik maak ook heel vaak kleine hapjes, een soort high tea, Je hebt geen bordjes nodig. (scheelt weer afwas)En je hoeft niet iedereen te vragen wat voor taart ze willen, stukjes uit te delen, het staat gewoon op tafel en mensen pakken gewoon zelf wat ze lekker vinden. Ik maak vaak ook nog andere eenhaps gebakjes bijv brownies, kleine appelflapjes, blondies (brownies zonder choco), worteltaart, zelfgemaakte bonbons en natuurlijk verschillende soorten muffins, Jammer genoeg blijft er bij ons niet zoveel over.. :)

6 Laatst bewerkt door renskemorees (19-10-2008 11:11)

Ik heb voor mijn verjaardag afgelopen september ook cc's gemaakt. Had niet zoveel zin om een taart te maken en wilde wel graag weer eens cc's proberen. En iedereen vond het prima!

Groetjes Renske

7

Als het om hoeveelheden voor feestjes gaat moet je gewoon niet naar mannen luisteren! ;) Die van mij heeft er ook de ballen verstand van en denkt ook altijd dat alles te weinig is... :S Maar dat is dus nooit zo :D

Mijn website: Presentaart

8

Awel, ik zal je zeggen, ik vind cc's leuker als een taart! 
Om meerdere redenen:
- je kunt verschillende vullingen gebruiken, en zo wel voor iedereen iets wat ie lekker vind maken, bv chocola, bbr,mascarpone,...
- van het moment dat je een taart aansnijdt is het mooie er vanaf, ziet het er slordig uit, (en je heel kunstwerk is weg) terwijl met een tafel "vol" cc's je een h

9

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben helemaal overtuigd!
Ik laat jullie nog wel even weten wat de reacties waren. Nu eerst lekker combi's uitzoeken!

Groetjes, Jenthi

10

Ik heb vandaag voor de verjaardag van hubby ook alleen CC's geserveerd. Had gewone cupcakes met citroenroom, cupcakes met sukjes appel en kaneel, browniemix met bananenroom en browniemix met nootjes met witte chocoladepasta!

Heb er helaas geen van gehad aangezien ik buikgriep heb :S

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

11

Zo, mijn verjaardag zit er op. Naast een gewone appeltaart (die maakt mijn moeder altijd), had ik Schwarzwalderkirsch cc'jes gemaakt. Het was een groot succes! Vooral manlief kon er niet vanaf blijven. Ook erg leuke reacties gehad van de visite. Dit doe ik dus zeker nog een keer! Ik vond ook erg praktisch, ik hoefde niet te snijden (daar ben ik zo onhandig in).
Een aanrader!

12 Laatst bewerkt door Adrienne (27-10-2008 13:31)

Gelukkig! Zoals Masha al zei: in dit soort gevallen, nooit naar mannen luisteren! ;)

By the way: je cakejes klinken heerlijk!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13 Laatst bewerkt door judje (27-10-2008 14:22)

jenthi schreef:

Zo, mijn verjaardag zit er op. Naast een gewone appeltaart (die maakt mijn moeder altijd), had ik Schwarzwalderkirsch cc'jes gemaakt. Het was een groot succes! Vooral manlief kon er niet vanaf blijven. Ook erg leuke reacties gehad van de visite. Dit doe ik dus zeker nog een keer! Ik vond ook erg praktisch, ik hoefde niet te snijden (daar ben ik zo onhandig in).
Een aanrader!

hoe heb je ze gemaakt als ik vragen mag? ze lijken me erg lekker. zelf maak ik bijna geen cupcakes omdat ik daar weinig inspiratie bij heb. Vooral qua vulling en hoe je dat dan doet.

groetjes Judje
www.detaartentoko.nl

14

Hey Judje,

Ik heb het recept op het forum van ingezonden recepten gezet. Probeer het maar es, het is niet moeilijk! Laat je nog even weten of het is gelukt?

Groetjes, Linda

15

jenthi schreef:

Hey Judje,

Ik heb het recept op het forum van ingezonden recepten gezet. Probeer het maar es, het is niet moeilijk! Laat je nog even weten of het is gelukt?

Groetjes, Linda

hoi Linda

ik zal ze t.z.t eens proberen. Dankjewel

groetjes Judje
www.detaartentoko.nl