1

Onderwerp: Botercreme vraagje: Gelukt of Mislukt???

Vorige keer mislukte mijn botercreme. Waarschijnlijk te ongeduldig geweest en tekort gemixt. Vandaag een nieuwe poging en dit keer in de keukenmachine....
Tijdens het romig mixen ging de telefoon. Toen ik terug kwam was de boter compleet vloeibaar. Na lang twijffelen heb ik de boter een beetje koud laten worden in de koelkast en daarna toch maar de webshop mix er door gemixt. Weer ruim 10 minuten in de keukenmachine en toen leek het wel..... mayonaise!!
Weer even op laten stijven in de koelkast en nu lijkt het op vanille vla. Smaken doet het prima. Is het nu dan gelukt of weer mislukt???

Graag jullie reacties!

Groetjes Peggy

2

Re: Botercreme vraagje: Gelukt of Mislukt???

Heb je de mix, zonder boter wel minimaal een uur laten opstijfen?

3

keukenmachine kan niet goed, want de mixer zit onderin, en die wordt warm van het draaien. In een kennie kan het wel, dan zit de mixer bovenin, dus wordt hij niet verwarmd. Hij moet echt veel stijver zijn dan vla.

4

ja, bijna twee uur. Het smaakt prima hoor! Alleen had ik het idee dat tijdens mijn workshop de botercreme luchtiger was. Aldoende leert men zullen we maar zeggen...

5

De standaard keukenmachine krijgt geen lucht in botercreme of bisquit deeg, dat gaat echt het beste met gardes of balongardes, de mix moet nagenoeg wit er uit zien en qua omvang minstens verdubbelen.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

Het zou in de koelkast toch wel harder moeten worden...

Groetjes Renske