Onderwerp: Welke maat uitsteker voor roosjes?
Ik wil roosjes gaan maken met de 5 petal Rose cutter, maar er zijn wel erg veel maten verkrijgbaar in de webshop! Welke maat gebruiken jullie?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Welke maat uitsteker voor roosjes?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil roosjes gaan maken met de 5 petal Rose cutter, maar er zijn wel erg veel maten verkrijgbaar in de webshop! Welke maat gebruiken jullie?
Dan zou ik toch voor de 65 MM gaan, 65 cm is wel erg groot...
Het is maar net hoe groot je je roosjes wilt maken.
Mirjam
Dan zou ik toch voor de 65 MM gaan, 65 cm is wel erg groot...
Ja hahahahaha dacht al dat worden MEGA grote roosjes hahahahaha
Je denkt dat 6,5cm groot is en ja als het vlak ligt wel, maar het middelpunt van dat vlak is 3,25cm... dus de hoogte van je roos wordt +/- 3,25 cm hoog en dat is niet zooooooooooooooo groot hoor!Ik maak de mijne met 5 cm en ga toch ook een grotere maat aanschaffen!!!
Ja maar 65cm is toch echt wel een beetje groter dan 6,5 cm.Een verschilletje van 58,5 cm;)
Nu zie ik het ook maar denk dat het hier om ik tikfout gaat!!! Fransica haar bloemen zijn werkelijk supermooi!!!
Ja maar 65cm is toch echt wel een beetje groter dan 6,5 cm.Een verschilletje van 58,5 cm;)
Krijg je de rozen mooier met deze uitsteker? Of gaat het sneller?
Maken jullie de rozen niet zelf dan? Is vrij makkelijk toch?
Niet dat mijn rozen zo mooi zijn, daarom wil ik dit ook graag weten.
Ik gebruik dit setje altijd voor m'n rozen:
KLIK
Zitten 5 verschillende maten in, erg handig.
Niet dat het zonder dat uitstekertje niet lukt hoor. Maar dit werkt gewoon wat sneller en makkelijker.
Ik gebruik dit setje altijd voor m'n rozen:
KLIKZitten 5 verschillende maten in, erg handig.
Niet dat het zonder dat uitstekertje niet lukt hoor. Maar dit werkt gewoon wat sneller en makkelijker.
Oke, maar dit is nog bijna zelf maken.
Werkt die andere cutter nog beter?
Ja voor mij wel en je krijgt ze heel natuurlijk...kijk maar zelf....
je moet ze zelf wel nog dusten!!!!
en de randjes mooi plat maken (wordt ie trouwens ook nog weer iets groter van dan je uitsteker) Eneh... op die foto hierboven, die zijn wel supermooi hoor!! Zo mooi zie je ze niet bij iedereen! Dus vast nog even oefenen ook dan....
Mirjam
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RGP6E4HU.jpg
Wow Nicole, die zijn wel heeeeeeel erg mooi zeg! Daar moet ik nog heel veel voor oefenen... Nog tips?
Tja Nicole is wel de koningin van de bloemen, ze zijn echt fantastisch...
![]()
![]()
oeps sorry ik bedoelde ook 65mm
groetjes Francisca
Weet ik, vond het wel een grappige tikfout
Probeer de gum of flowerpaste zo dun als je kan uit te rollen en de randjes nadien nog eens met je tooltje na te gaan zodat deze zeer dun zijn dan komt alles mooi tot zijn recht ...en veel oefenen natuurlijk!!!
nicole th schreef:Ja voor mij wel en je krijgt ze heel natuurlijk...kijk maar zelf....
je moet ze zelf wel nog dusten!!!!Wow Nicole, die zijn wel heeeeeeel erg mooi zeg! Daar moet ik nog heel veel voor oefenen... Nog tips?
Tja Nicole is wel de koningin van de bloemen, ze zijn echt fantastisch...
nou ik vind dat franky ook wel koningin van d bloemen is hoor!!
Jullie zijn een leuk koninklijk koppel!
renskemorees schreef:Tja Nicole is wel de koningin van de bloemen, ze zijn echt fantastisch...
nou ik vind dat franky ook wel koningin van d bloemen is hoor!!
Jullie zijn een leuk koninklijk koppel!
Helemaal mee eens!
Zo, die zijn 10 keer moeier dan ik ze krijg!
Dus de 5 petal rose cutter kopen, maar iemand ook een how to, hoe ik daar zo'n roos van kan krijgen?
En rode rozen, welke kleur zou je die het mooist kunnen dusten?
zilver heb ik wel, maar kan ook wel iets bestellen.
Nog een vraagje, ik maakte ze van mmf, maar hier boven lees ik:
Probeer de gum of flowerpaste zo dun als je kan uit te rollen en de randjes nadien nog eens met je tooltje na te gaan zodat deze zeer dun zijn dan komt alles mooi tot zijn recht ...en veel oefenen natuurlijk!!!
Is mmf hier toch minder geschikt voor?
Nu zie ik het ook maar denk dat het hier om ik tikfout gaat!!! Fransica haar bloemen zijn werkelijk supermooi!!!
misty schreef:Ja maar 65cm is toch echt wel een beetje groter dan 6,5 cm.Een verschilletje van 58,5 cm;)
Nou zeker,Ik kijk altijd naar haar mooie bloemen en vind ze in 1 woord...PRACHTIG....
Maar ik bedoelde er ook niets mee hoor! Ik dacht al dat het er verkeerd stond.
Je kunt mmf niet zo dun uitrollen en dan krijg je de roosjes niet zo waarheidsgetrouw nagemaakt..als je ze met mmf maakt zijn de blaadjes van de rozen gewoon dikker!!!En surf eens op" you tube " onder sugarflowers dan zie je verschillende how to's...hoop je hiermee geholpen te hebben!!!
Aine2 heeft een heel duidelijk howto filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=E4Sfgfnz … re=related
..maar zo levenecht als die van Nicole maakt zij ze ook niet hoor!
ha, dan heb ik nu een idee hoe ik die kan gebruiken. En lijkt me ook wel sneller gaan. Mooi duidelijk filmpje, dank jullie wel voor de tips.
Maar zouden jullie rode rozen dusten? en zo ja, met welke kleur?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Welke maat uitsteker voor roosjes?