Onderwerp: 1e baksel tot verbazing geen misbaksel
hoi allen , ook ik ben een nieuweling en een liefhebber van inge's taarten, maar tja de familie wordt steeds groter en ze willen allemaal de taart van inge eten dus het loopt de spuigaten uit.
dus ik dacht kom dan ga ik het zelf doen, maar tja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
alle produkten via de webshop gekocht die nodig waren en een nieuwe keukenmachine van manlief aangezien de oude het na 7 jaar heeft begeven.
dus gister vol goede moed gestart.
de 1e biscuitbodem werd een dikke pannenkoek, dus inge gebeld en haar advies opgevolgd en met de slagroomklopper gedaan, ook die kwam niet echt met volume maar het was beter dan de 1e ronde , deze werdt tenslotte wel 1 1/2 cm dik jaja en nog 2 keer door willen snijden dat wordt niets.
dus uit woede een cakemeel gepakt en die gemaakt, die wilde wel lukken.
uiteindelijk de cakebodem 1 keer doorgesneden (3 cm hoog) en besloten de biscuitdeeg ook te gebruiken (idee van inge en website hier) had ik toch 3 lagen.
vanmorgen de taart gevuld met 1 laag jam en 1 laag botercreme (met kleine klontjes hoe kan dat nu weer , maar smaakte goed en toch 12 min laten tollen in een andere keukenmachine) de nieuwe keukenmachine vond mij gister niet aardig want vandaag deed hij niets meer dus hij gaat terug (naar de aldi).
ik ga sparen voor een betere.
de taart is helemaal af en ik ga proberen een foto te plaatsen.
het versieren verliep geluk wel goed want veel hoop had ik niet meer.
wel heb ik een paar vragen en hoop hier advies te krijgen
een nieuwe keukenmachine voor een leuke prijs (tussen 100 en 150 euro) heeft iemand advies ?
hoe krijg ik een goede bodem?
en waarom klontert de botercreme
tot zover en vast bedankt
monica en begint nu al verslaafd te raken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-44ALP3MG.jpg
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl