1

Onderwerp: taartzaag

Ik heb bij de webshop een taartbodemzaag gekocht en daar probeer ik nu mijn eerste biscuittaart mee in drie lagen te snijden.
Maar ik krijg de 'zaag' met geen modelijkheid door de taart heen.
Doe ik iets verkeerd. Ik ben er dus echt mee aan het 'zagen', maar het lukt echt niet.

2

Re: taartzaag

Hoi Thea,

Je moet 'm er meer doorheen duwen. Maar misschien heb ik het ook wel verkeerd gedaan hoor. Ik weet dat veel mensen heel enthousiast zijn over de zaag, maar ik heb het er nooit mee kunnen worden. Die van mij heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gekregen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Wat ik doe is dit: taart op aanrecht zetten. Dan de zaag op gewenste hoogte instellen en bovenaan de taart beginnen. Het gaat heel stug inderdaad het begin stuk. Als het ijzerdraadje eenmaal een stukje in de taart zit dan wel direct doorgaan. Dus naar je toe halen. Ik maak hele kleine bewegingen heen en weer, links-rechts-links zeg maar dus het idee dat je van links naar rechts toch een beetje "zaagt" Gewoon met 1 hand bovenop vast houden.
Is een beetje onduidelijk verhaal geworden vrees ik! Ik hoop dat je het begrijpt! Ik vond het in het begin ook heel erg lastig....

Groetjes Chantal

4

Ja inderdaad je moet 'echt' zagen! Het eerste stukje gaat inderdaad wat stroef maar daarna zaag je er zo doorheen. Een hand de zaag vasthouden en de andere hand de taart een beetje tegenhouden.

Succes ermee

5

Ik wil je een klein tipje geven:

Eerst met een mes een klein sneetje geven en dan je ijzerdraad daarin, en zagen maar.

Ik had nl ook eerst moeite om door de buitenkant te komen maar heb daar nu geen last meer van.

cateren is ook gebakjes maken :)

6

oh, ik heb het gewoon met een broodmes gedaan... ging prima