1

Onderwerp: baukje creme au beure

hallo allemaal,
als ik vroeger bakte gebruikte ik baukje creme au beure voor de vulling en garnering.
ik moest daar alleen boter en water bijdoen en eventueel nog een baukje aroma.
nu maakt baukje dat niet meer en mijn vraag is of die botercreme van de webshop hetzelfde is als dat van baukje?
marieke

2

Re: baukje creme au beure

Baukje maakt het nog wel hoor, maar het zit niet meer in een doosje maar in een soort zakje.
De botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

dankje voor je antwoord marianne, maar die van baukje hebben aan mij geschreven in een mailtje dat ze het niet meer maken, ik ben het hier in nederland ook nog nooit tegengekomen. ik kocht het vroeger bij de boerenbond in belgie.
nog makkelijker dan mix en water ff mengen en boter erbij en 5 minuten laten kloppen op hoogste snelheid?
maar mij gaat het eigenlijk om de smaak ... of die een beetje hetzelfde is als die van baukje.
groetjes marieke

4

Je hebt helemaal gelijk, ik heb me vergist. De zakjes die ik net heb meegenomen zijn van Dr. Oetker.
Wat het smaakverschil betreft durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat de smaak van creme au beurre elkaar niet zoveel ontloopt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi,

Ik maak mijn boter creme altijd zelf, heel simpel en makkelijk !!!

groetjes,

manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6 Laatst bewerkt door marloes (03-12-2006 15:08)

Hoi Marieke,

Baukje maakt het inderdaad niet meer, maar het overgrote deel van produkten is overgenomen door dr oetker.  Zo ook de banketbakkersroom.De inhoud in de zakjes is hetzelfde als in de pakjes.
Zie evt link hieronder
http://www.droetker.nl/webgate/niederla … AYKY4-NL-p
dan klikken op bakken --> bakingredienten

7

hoi manika,

dat deden wij heel vroeger ook zelf, maar dat ligt mij heel erg zwaar op mijn maag, dus daarom was ik zo blij met die van baukje

hoi marloes,

banketbakkersroom is geen creme au beure, dat is verbeterde of verrijkte pudding, ook heel lekker maar deze maak ik zelf als ik die wil gebruiken

maar als marianne zegt dat de smaak wel dezelfde zal zijn in de shop dan ga ik me er maar aan wagen

dus allemaal bedankt voor de hulp

groetjes marieke