1

Onderwerp: Taart weer netjes op elkaar voor bekleden?

Ik snij mijn taart altijd 2x door en probeel royaal te vullen. Dan leg ik altijd mijn afgesneden laagjes biscuit weer netjes terug op zijn plaats. Maar soms lijkt het net of het dan niet past, dat het net een stukje "ingedeukt"  is zeg maar.
Als je het dan bekleed dan zie je dat dan ook en dat vind ik niet mooi. Het is net of de delen dan niet meer goed op elkaar passen terwijl ik de goede delen op de goede kant er weer op leg.
Snappen jullie het nog :S ??

Hoe kan ik dit voorkomen?? Ondanks de botercreme die je eromheen smeert lijkt het net of de delen verspringen.
Iemand tips??

2

Re: Taart weer netjes op elkaar voor bekleden?

Steek een cocktailprikker in elke laag, in een rijtje boven elkaar. Na het vullen leg je ze zo weer precies op hun plek.

Ik smeer botercreme aan de zijkant en haal de delen dan pas van elkaar, dan leg je ze precies waar de botercreme elkaar raakt na het vullen weer terug.

Groetjes Renske

4

Dus je legt ze wel goed op elkaar, alleen ineens lijkt de ene plak groter als de ander plak. Op die fiets? Of krijg je een deuk waar je vulling zit.
Het eerst los je wel deels op door niet te dunne plakken te snijden. Dan blijven ze wat steviger. Tjee, da's nog lastig uit leggen, haha.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5 Laatst bewerkt door Renate78 (09-10-2008 20:02)

pooh schreef:

Dus je legt ze wel goed op elkaar, alleen ineens lijkt de ene plak groter als de ander plak.

Precies! Komt het misschien doordat ik er een te dikke laag vulling tussen doe of zo?Want ik leg ze echt wel weer goed op elkaar. Misschien inderdaad erop letten dat ik niet te dunne plakken snij, maar volgens mij valt dat ook wel mee?
Ik zal eens kijken of ik een fotootje nog kan vinden, volgens mij heb ik het al een keer gehad bij een taart die ik hier heb gepost.

Zoals hier aan de voorkant van de taart wel een beetje te zien is!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4QCUJPQ.jpg

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is ?

6

volgens mij kun je dit alleen maar opvullen met botercreme.

7

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt.... Maar als je de lagen precies zo terug legt als je ze hebt gesneden

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Zo kan het ook nog en dan moet het volgens mij echt superstrak kunnen...
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11536

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Ik loop er ook vaak mee te klooien, heel vervelend.
Wat bij mij wel wat scheelt is niet te dik vullen (evt vaker) en naast zorgvuldig afsmeren dit ook weer goed op laten stijven in de koelkast voor het bekleden.
Heb zelf het idee dat ik het gewoon wat beter in m'n vingers moet krijgen.

10

Ik maak altijd een streep van boven naar onder met een (voedsel) stift dan snijen en vullen. Dan zorgen dat de streep weer recht op elkaar staan.

Groetjes Katy

11

Waarschijnlijk doe je dan toch in het midden wat meer vulling dan naar de randen toe. en dan kom je aan de rand een stukje biscuit te kort.

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007