1 Laatst bewerkt door chadyl (09-10-2008 08:56)

Onderwerp: spoed! domme vraag hoelang duurt stijfkloppen eidooiers?

Nou ja zoals hierboven dus, hoe lang duurt het ongeveer voordat je eierdooiers stijf geklopt zijn? en doe je dat gewoon met garde??? of kan t ook in keukenmixer(kitchenaid) enne hoe stijf is stijf?? echt stijf of is gewoon glad mengsel ook goed?

hoop snel van jullie te horen! Thnx

2

Re: spoed! domme vraag hoelang duurt stijfkloppen eidooiers?

domme en stomme vragen bestaan niet, ik kan je niet helpen, ik lees met je mee, maar we zijn hier om van elkaar te leren toch.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

chanttie57 schreef:

domme en stomme vragen bestaan niet, ik kan je niet helpen, ik lees met je mee, maar we zijn hier om van elkaar te leren toch.

Haha nee da's waar, maar die taartdecoratie vind ik erg leuk, taartenbakken etc lukt wel, maar verder is t erg gesteld met mijn kennis van bakken, vullen e.d.

4

Ik doe het met de keukenmachine, dan duurt het ongeveer 10 minuten. Met de handmixer was ik eerder wel 20 minuten bezig soms.
En met de garde is echt niet aan te raden, onbegonnen werk.
Wat het belangrijkste is, is een vetvrije kom.
Ik maak hem altijd even vetvrij met een keukenpapiertje met een uitgeperste citroen erop.
Succes.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

5

Inderdaad,domme vragen bestaan niet.
Ik klop de eiwitten gewoon met de mixer.Je beslag kom moet helemaal vetvrij zijn,dus je ka hem voor alle zekerheid,vlak voor dat je hem gaat gebruiken,eventjes afwassen in een schoon sopje.Ook kan je de beslag kom ontvett met citroen.Stijf geklopte eiwitten zijn heel stijf,dus niet meer vloeibaar.Je zou de kom onderste boven kunnen houden,zonder dat het er uit valt.Bij het splitsen mag er ook geen spoortje vn eigeel bij zitten,want dat is weer vet.Ik splits de eieren een voor een boven een kopje en doe het dan in de beslagkom.Dit om te verkomen dat er eigeel bij komt.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.Succes

Groetjes Elly

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

6

Sorry,Clariska,
Je was met net iets voor.Ik type ook zo langzaam.

7

ehmmm eierdooiers zijn toch het eigeel???:think:  ik heb het mokkarecept van hier gebruikt en daar staat eierdooiers in

8

OHHHHH,wat ben ik weer lekker blond,zeg.
Het hele verhaal voor niets zitten tikken,want inderdaad...eigeel zijn de eidooiers en ja,dat blijft vloeibaar.Sorry voor de verkeerde uitleg.

9

misty schreef:

OHHHHH,wat ben ik weer lekker blond,zeg.
Het hele verhaal voor niets zitten tikken,want inderdaad...eigeel zijn de eidooiers en ja,dat blijft vloeibaar.Sorry voor de verkeerde uitleg.

geen probleem maarreh....hoe krijg ik het dan stijfgeklopt als het vloeibaar blijft ? :-D

10 Laatst bewerkt door arkettoo (09-10-2008 09:29)

Die krijg je niet stijf geklopt die blijven vloeibaar heb het recept van koenie`s hemelse modder een keer gemaakt en daar moest je de eierdooiers luchtig opkloppen ik dacht ook eerst stijf kloppen heb echt 20 minuten gedaan maar blijft vloeibaar werd wel luchtig :D

groetjes fleur

11

Je moet de eiwitten van de eigelen scheiden.
Dus alleen de eiwitten gebruiken. Die in je vetvrije kom doen en die dan stijf kloppen.
En wat Misty zegt, je moet de kom echt op de kop kunnen houden zonder dat de stijve eiwitten eruit vallen, dan is het goed.

12

arkettoo schreef:

Die krijg je niet stijf geklopt die blijven vloeibaar heb het recept van koenie`s hemelse modder een keer gemaakt en daar moest je de eierdooiers luchtig opkloppen ik dacht ook eerst stijf kloppen heb echt 20 minuten gedaan maar blijft vloeibaar werd wel luchtig :D

Gelukkig dan kan ik nu dus na 20 min ook wel stoppen met mijn kitchenaid :-P

13 Laatst bewerkt door chadyl (09-10-2008 09:37)

HElp! Wat is het nou meiden, eierdooiers of eiwit??? klopt het recept of moet ik nou eiwit gebruiken??

14

Welk recept bedoel je?
Je kan eiwitten wel stijf kloppen, eigelen niet. Daarom moet je ze zorgvuldig scheiden.
Een klein beetje eigeel in het eiwit kan het al doen mislukken.

15

Als er eidooiers staat zou ik dus eidooiers gebruiken.En dan mixen tot het romig wordt.Ik heb dat recept wel eens gemaakt en je moet daar echt eidooiers in doen.
En eidooiers worden niet stijf.Hoelang je ook mixt.

16

Als je perongeluk toch een beetje eigeel in ei wit hebt of iets anders vets, dan kan je er 1 druppel niet geconcentreerde afwasmiddel erbij doen. Dat doen banket bakkers ook. En het helpt.

I love Crisco <3

17

Ik heb gekeken bij het recept het zijn eierdooiers die zijn geel en die kan je niet stijf kloppen .

groetjes fleur

18

dooiers kan je inderdaad niet stijf kloppen maar wel romig en licht van kleur. Misschien dat dat bedoeld werd? En anders toch maar de witten gebruiken.

MIrjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

19

Gwendolyn schreef:

Als je perongeluk toch een beetje eigeel in ei wit hebt of iets anders vets, dan kan je er 1 druppel niet geconcentreerde afwasmiddel erbij doen. Dat doen banket bakkers ook. En het helpt.

Ze zullen natuurlijk wel weten wat ze doen, maar dit klinkt me gewoon vies in de oren, ook al is het

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

20

hmm nou ik heb eiwit geprobeerd, dat wordt helemaal niks, soort slap papje, met eierdooiers wordt het een heel luchtig wat steviger goedje....

heb uiteindelijk toch maar de mokka gemaakt met de botercreme van de webshop, voelde ik me toch wat zekerder bij....wel balen want ben dus de hele ochtend kwijt geweest alleen voor die $#%$#$%#vullingen!

Nu inmiddels de eerste van de 3 bruidstaartjes (onderdelen van - ) klaar dus op naar de volgende, morgen moet het helemaal af zijn....

Dank jullie wel meiden!

21

eidooiers krijg je niet zomaar stijf. Je krijgt ze wel stevig door met suiker au bain marie te kloppen. Dit duurt wel even. Maar als je dit zo moet doen staat het zeker in het recept.
Eiwit krijg je als het goed is zo stijf. Als er na een halve minuut op de hoogste stand mixen niets gebeurd kun je het best opnieuw beginnen.
Bak ze

22

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Inmiddels is de bruidstaart klaar en staat ie bij de parade :-D