1

Onderwerp: speculaaskruiden taartje

Ik heb aan mijn deeg 2 theelepels speculaas kruiden toe gevoegd en toen mijn biscuits gebakken.

Ik heb een emmertje amandelspijs. Dus de vulling voor een laag is dus bekend. Maar nu moet ik wat verzinnen voor de andere laag.

Nou ligt speculoospasta voor de hand, maar ik heb geen flauw idee waar het in de regio te verkrijgen is (ik doe alles met de fiets). Iemand andere ideeen of tips?

Uiteindelijk wil ik de bolletjes bekleden met chocolateleather, en daar dan pieten hoofdjes van maken.

Ik weet het, ik ben een beetje vroeg dit jaar, maar ik wil zeker weten dat ik lekkere taartjes zal maken voor ons sinterklaas feest thuis en op de scouting.

I love Crisco <3

2

Re: speculaaskruiden taartje

vollen met chocoladegenache? zou mijn idee zijn!

Groetjes Marit.

3

ik zou ook chocolade nemen!

4

Amandelbotercreme met stukjes chocolade erdoor?

5

Ohhh dat klinkt lekker kiwi. Nou nog amandel essence kopen.

Mijn man roept in eens: speculaas kruiden door de botercreme en chocola er door heen. Nou moet ik keuzes maken. :lol:

I love Crisco <3

6

ik zou gaan voor een laagje gesmolten chocolade, even hard laten worden en dan botercreme met speculaas kruiden :) dan heb je een heerlijk knapperig laagje :D !
deze klinken echt jammie! :D

7

Iets met amandel ja kan essence zijn maar ook Amaretto is vast wel lekker, of misschien een mandarijnlikeur Italiaanse Mandarinetto (van Isolabella van de Sambuca).

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

Jakkes mandarijnen likeur is veel minder lekker dan echte mandarijnen.

Ik  heb speculoos pasta bij de mini Makro in Wateringen gevonden *danst in de rondte van blijdschap*

Maar dat laagje chocola ga ik wel doen op zowel de laag met amandelspijs als de ehmmmm speculoos of speculaaskruiden botercreme laag.

I love Crisco <3