1

Onderwerp: Kan dit???

Hallo,

Ik heb nog bijna geen ervaring en wil een lekker taartje maken. Na een beetje rond snuffelen op deze site heb ik de volgende combi bedacht.

Appeltjes bakken in roomboter met bruine suiker en een beetje Amaretto. Deze koud laten worden.

Op de eerste laag: een dun laagje Amaretto botercrem met daarop de koude appeltjes

De tweede laag: Kaneelbotercreme

Afsmeren met Kaneelbotercreme.

Lijkt dit jullie iets? Of kan ik beter iets aanpassen.  (Ik wil wel een vulling gebruiken die buiten de koelkast houdbaar is.)

Graag jullie reacties!

Groetjes Peggy

2

Re: Kan dit???

Nou ik moet zeggen dat het heerlijk klinkt. Dus ik zou zeggen even proberen en ons laten weten hoe het was ;) :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Nou, en of dat lekker klinkt....krijg er honger van!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

mmm, ik hou van amaretto :)

5

Jummmmmmie

6

Hmmmm....klinkt ontzettend goed!
Hoe kom je erop?!

Laat iid even weten of het zo lekker was als het nu klinkt!
(wat een zin, haha!)

7

hmmm stuur je een stukje op? :lol: :9

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

8

wauw klinkt echt heerlijk :P
ik zeg: waag de poging :D

9

Het was heerlijk!! Echt een vulling die bij dit weertype past...
Alleen heb ik geen botercreme met Amaretto gebruikt. Ik bedacht me opeens dat ik de amaretto ipv water had moeten gebruiken. En niet nog eens extra toevoegen. Daarom heb ik maar een extra scheutje bij de appeltjes gedaan ;)
Het taartje was een kadootje maar is helaas de deur niet uitgekomen..... nogal scheef ondanks alle afsmeerpogingen. En de botercreme die ik de avond ervoor had gemaakt (met webshopmix) was helemaal korrelig geworden. Of zou dit door de kaneel komen? De fondant ging nl. ook smelten. Maar het smaakte allemaal wel nog heeeeeeel erg lekker!

Gr. Peggy

10

H

11

Ik heb er nog niet zo heel erg veel verstand van..... maar hoe bedoel je precies?
Ik heb het recept aangehouden wat op de zak van de mix staat. En er daarna kaneel bij gedaan. Kan ik dit beter anders doen de volgende keer?

Gr. Peggy