1

Onderwerp: icing wordt waterachtig???

Als ik mn icing wil bewaren doe ik dat gewoon door mn spuitzak af te sluiten met een elastiekje. Maar na enkel dagen wordt de icing aan de kant waarop mn spuitzak ligt zo waterachtig ...net alsof de suiker begint op te lossen. Wat doe ik daaraan??

2

Re: icing wordt waterachtig???

Weer even goed doorroeren? Dus niet bewaren in de spuitzak maar in een bakje, goed doorroeren en dan pas in je spuitzak doen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi Karine,

Je kunt de icing niet goed zo bewaren. Een paar uur gaat wel, maar daarna gaat het niet goed doordat inderdaad het gaat scheiden van elkaar. Je moet het, zoals Marianne schrijft, in een afgeloten bakje doen, liefst met huishoudfolie (dat doorzichtige) op de icing gedrukt, zodat het goed luchtdicht zit. Dan voor gebruik weer goed doorroeren, soms merk je zelfs dan dat het wateriger is dan toen het "versgemaakt" was, dus dan wat suiker toevoegen als het nodig is. Daarna pas weer in de spuitzak.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Ok

5

Je kan ook je icing opmaken, alvast bloemetjes of vlindertjes spuiten, eenmaal klaar en gedroogd, heb je al een voorraadje en ze blijven lang goed!!

Altijd tijd voor taart :-)