1

Onderwerp: Stapeltaart herfst + bijpassende kabouter herfst taart

Hoi

Mijn excuus dat ik zo weini heb gereageert hier. Heb laatste weken hele zware hoofdpijnen en gaat niet zo goed. Deze taart voor mijn tante wilde ik ook afzeggen :o Maar toen het ziekenhuis het hoorde zeiden ze : nee jij gaat gewoon maken is goede afleiding voor je :lol:
Ze hadden wel gelijk ;) Smorgens 7.00-16.30 eraan gezeten en ben kapot.

Oh mijn tante gaf een feest samen met oom en 2 jonge nichtjes met als titel : Hoera we zijn 100. Als je alle leeftijden op telt is het 100 ;) Mijn nichtje van 8 was echt jarig dus vond ik dat ze eigen taart hoorde te krijgen.

Zelf was ik niet op het feest , dat was niet verstandig met mijn zware hoofdpijn.Erg jammer :(

De taarten zijn gevuld met :
oranje : champange creme.
groene : citroen creme.
blauwe : banketbakkersroom.

De kabouter het is geen Wendy boetseerkunst ;) Het is mijn eerste dus nog veel mis ;)

Bedankt voor het kijken
De taarten hebben de reis naar Culemborg overleefd.

En en ik gebuik nooooooooooooit meer het marsepein van Funcakes :grr:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKG4CSJT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODWMPNTJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-766ORAOE.jpg

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

Re: Stapeltaart herfst + bijpassende kabouter herfst taart

Nou, leuk toch die taarten. En sterkte met je hoofdpijn.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

3

Hi!

Ik vind ze erg mooi hoor! Petje af met zulke heftige hoofdpijnen, pfff, ik doe het je niet na. Familie waardeerde het vast heel erg dat je de opdracht toch hebt kunnen vervullen!?

Ik ben overigens erg benieuwd waarom je het marsepein van Funcakes niet meer wilt gebruiken. Gaat het om de voorgekleurde? Ik heb ze namelijk zelf ook, maar nog niet gebruikt: o, o!?

Sterkte met de hoofdpijn!!!

Groetjes, Astrid
Taart met STIP! - Omdat ik graag de stipjes op de 'i' zet! -

4

astrid2 schreef:

Ik ben overigens erg benieuwd waarom je het marsepein van Funcakes niet meer wilt gebruiken. Gaat het om de voorgekleurde? Ik heb ze namelijk zelf ook, maar nog niet gebruikt: o, o!?

Hoi

Kocht altijd 5 kg extra blanke maar ze hebben het hier gewijzigd.Dus had 5 kg Funcakes gekocht.Maar het is heel erg beige.Dus met kleuren pakt het de kleur niet goed, je moet er heel veel in gooien en dan nog krijg je de gewenste kleur niet.Verder vind ik het erg plakkerig en in de koelkast trekt het heel veel vocht. Terwijl mijn koeling op de normale stand staat en had nooit die problemen met de extra blanke marsepein :(

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5 Laatst bewerkt door Carin (30-09-2008 21:58)

Leuke taarten hoor! Sterkte met je hoofdpijn.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Leuke taarten.

7

manika schreef:
astrid2 schreef:

Hoi

Kocht altijd 5 kg extra blanke maar ze hebben het hier gewijzigd.Dus had 5 kg Funcakes gekocht.Maar het is heel erg beige.Dus met kleuren pakt het de kleur niet goed, je moet er heel veel in gooien en dan nog krijg je de gewenste kleur niet.Verder vind ik het erg plakkerig en in de koelkast trekt het heel veel vocht. Terwijl mijn koeling op de normale stand staat en had nooit die problemen met de extra blanke marsepein :(

Ok? Ik zag inderdaad ook dat het gewijzigd is, waarom eigenlijk? Ik was erg tevreden over de kwaliteit van het marsepein.
Ik zal het binnenkort gaan beleven, hoop dat mijn ervaring meevalt.
En wat ga jij nu doen met jouw 5 kilo? "Lekker" dan! En valt er elders nog aan de extra blanke marsepein te komen dat jij weet?

Groetjes, Astrid

8 Laatst bewerkt door manika (30-09-2008 22:16)

astrid2 schreef:
manika schreef:
astrid2 schreef:

Hoi

Ok? Ik zag inderdaad ook dat het gewijzigd is, waarom eigenlijk? Ik was erg tevreden over de kwaliteit van het marsepein.
En wat ga jij nu doen met jouw 5 kilo? "Lekker" dan! En valt er elders nog aan de extra blanke marsepein te komen dat jij weet?

Weet niet waarom ze het hebben gewijzigd.Blanke marsepein kan je wel bij de webshop kopen maar dan per killo of per 14 kg. Ik vind 14 kg dus weer erg veel :s Vind het ook
jammer :(

Oh en tja met die andere paar killo wat ik over heb ? hmm goede vraag.Weet niet denk dat ik maar wat ga knoeien met boetseren of aan marsepein liefhebbers uitdelen op werk :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

manika schreef:
astrid2 schreef:
manika schreef:

Hoi

Weet niet waarom ze het hebben gewijzigd.Blanke marsepein kan je wel bij de webshop kopen maar dan per killo of per 14 kg. Ik vind 14 kg dus weer erg veel :s Vind het ook
jammer :(

Oh en tja met die andere paar killo wat ik over heb ? hmm goede vraag.Weet niet denk dat ik maar wat ga knoeien met boetseren of aan marsepein liefhebbers uitdelen op werk :lol:

Goed plan om te gaan boetseren of mondjes te vullen: ook altijd een succes, haha.
Succes en nogmaals sterkte met de hoofdpijnen!

Groetjes, Astrid

10

Ondanks je hoofdpijn heb je toch 2 mooie taarten weten te maken!!

Sterkte ermee!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

Leuke taarten hoor nichtje Manika ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

12

Nou meis deze zijn ook weer erg leuk. Ik had het ook al opgemerkt van het marsepein. En ik ga dus ook echt geen 14 kilo bestellen. Pff dat heb ik volgend jaar december nog niet op

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

Hihi, leuke kabouter! Leuke taarten.

Maar Maan, nu moet ik je toch op je kop geven. Wat is dat nou, TAARTEN OP DE FOTO IN DE DOOS!?!?!?!
Dat kan toch niet :nooo

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14 Laatst bewerkt door x-el (01-10-2008 07:12)

ik vind die kabouter juist om op te vreten! heerlijk mollig en wollig!!!

Taarjes zien er allebei mooi uit!!

en over de marsepein...ik zag het gister ook dat ik alleen nog maar 1 kilo of 14 kilo kon krijgen van de extra blanke marsepein, wellicht een topicje er over opzetten om ze over te halen weer naar vijf te gaan, dat is namelijk een hele mooie hoeveelheid..

Sterkte met je hoofdpijn! wel fijn dat je met taarten een beetje afleiding vind ;)

groetjes Ellen.

groetjes Ellen

15

ze zien er allemaal leuk uit!

ik heb tot nu toe nog niet zulke problemen gehad met de funcakes. Maar heb er nog maar 1 taart mee bekleed en versierd. Ik zal het wel zien want heb ook 5 kg in huis..

16

taarten zien er super uit dochter maan...hahaha enne..ben ik ff blij dat ik de 14 kilo altijd bestel hahaha

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

17

Je taarten zijn echt super!
Ik ben ook niet kapot van die nieuwe marsepijn.... Maar ja heb ook 5kg gekocht!
Veel beterschap met je gezondheid.

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

18

Hihi, de kabouter is leuk :-). Beide taartjes zijn trouwens top. Knap gedaan hoor met zo'n knallende hoofdpijn.

19

Je taarten zijn heel erg leuk Manika!
Jammer dat je zo'n last van hoofdpijn hebt,heeft mijn man ook altijd last van.
En van dat marsepein in,babbel na het bakken staat een topic ove rde extra blanke marsepein in 5 kilo dat dames deze verpakkingshoeveelheid graag terug willen,heb daar ook al gereageerd,moet je ook maar eens op gaan kijken.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

20

Hoi Manika!
Wat een leuke taarten zeg!
En....inderdaad, ik heb ook 5 kg funcakes marsepein, maar vind het ook niet lekker werken.
Ik heb nu 3 kilo andere marsepein besteld, maar als je wilt kunnen we samen 14 kilo bestellen, ieder de helft doen...misschien is dat een oplossing?

21

Mooie taarten weer en sterkte met je hoofdpijn.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

22

He manika! Meid ik miste je al hoor. dacht waar hangt ze nou toch uit de hele tijd.
Maar meis je voelt je helemal niet lekker. jeetje wat een gedoe!
Wat enorm vervelend zeg! Is het nav iets omdat het zo lang duurt en je er voor na rhet zieknhuis moest?
Nou ja in iede rgeval heel veel sterkte en doe vooral rustig aan.
Je hebt wel een hele gave taart gemaakt in ieder geval. en ik ben het trouwens wel met Yvette eens hoor..... pfff foto's in de doos! Stoute meid! ;)

23 Laatst bewerkt door Sansan (01-10-2008 11:27)

Dat je dat voor elkaar krijgt met zware hoofdpijn (en dan ook nog op het forum zo attent op andere taarten reageren!) Heel veel sterkte, hopelijk vinden ze een remedie voor je.

En: superlieve taarten (en ook zo lief dat je voor je nichtje een aparte taart gemaakt hebt)!

24

Wat een schatjes, knap hoor met die hoofdpijn.

Was je na afloop blij dat je het toch had gedaan?

Groetjes Renske

25

Pooh schreef:

Hihi, leuke kabouter! Leuke taarten.

Maar Maan, nu moet ik je toch op je kop geven. Wat is dat nou, TAARTEN OP DE FOTO IN DE DOOS!?!?!?!
Dat kan toch niet :nooo

Ik had foto's dat ze allebei op een schaal stonden maar de flits deed het niet :( Dus had ze daarna niet gelijk op laptop gezet ;) Pas de volgende dag zag ik het en was veel te donker.

Durfde ze niet over te pakken :o

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl