Onderwerp: Ben niewe en heb een vraag
Ik ben niewe leesde altijd wel me maar had me nog niet aanmgemeld.Mijn complimenten echt prachtig werk wat jullie allemaal doen.Nu komt mijn vraag!
Ik wilde gisteren een schwarzwalder kirschtorte maken,nu dat recept wat ik heb klopt niks van de biscuit deeg!Mij lukt die niet en vele andere die ik ken lukt hem ook niet.Nu dacht ik hem ff anders te maken heb hem gisteren 4 x geprobeerd En vandaag eindelijke na de 5e x lukt die ..k heb dit er in gedaan:
100 gr maizena
125 gr suiker
1vanille suiker
1 bakpoeder
100 gr meel
en 1.5 eetlepel cacou
4 eieren
en 4 eetlepels water
Nu heb ik eerst de eieren met de water heel goed gemixd en toen de suiker erbij het werd een mooie luchtige mengsel die ik nog niet eerder had gehad dat kwam doodat ik ier op de site las dta je goed moest mixen ,dat ging perfect toen heb ik de maizena en de meel gezeefd en de bakpoeder ook en dat vermengd en de cacou apart ook gezeefd!Na dat ik met mixen klaar was heb ik eerst de cacou er door gemengd rustig en daarna de bloemmengsel.Het zag er mooi uit heb in bakblik gegoten en in de oven op 180 gr.Hij rees echt de pan uit zag er mooi uit,tot ik ging priken met breinaald en hij was gaar heb ik hem uit de oven gehaald en toen is is best erg ingezakt.Nog niet erg dacht dat beetje kan wel.MAar ging hem snijden en toen voelde ik dat van binnen nog plakte en met snijden ging het mis!
Wat heb ik verkeerd gedaan?Ik wil nog 1 x proberen straks.Ahahha ben nu al 20 eieren kwijt maar geef de moed niet op!Bedankt alvast hoop dat iemand tips voor me hebt!